Avui, 24 d’octubre, celebrem el Dia Internacional de les Biblioteques, una data en què des de l’any 1997 es commemora en record de la destrucció de la biblioteca de Sarajevo durant el conflicte dels Balcans l’any 1992.
Al llarg de la història, les biblioteques han esdevingut espais rellevants per al coneixement i la preservació de la memòria col·lectiva. Aquella tragèdia va significar la pèrdua d’un gran nombre de llibres i manuscrits molt valuosos, i es va convertir en un símbol de la vulnerabilitat de la cultura en temps de guerra. Per tant, avui no només celebrem el paper de les biblioteques en la difusió del saber, sinó també en destaquem la fragilitat i la necessitat de protegir-les.

Les biblioteques tenen un paper fonamental en la preservació de materials històrics i patrimonials. Això inclou no només llibres antics i manuscrits, sinó també documents audiovisuals i materials en risc de desaparició. Des de la biblioteca del nostre institut, estem preparant el racó de lectura, un espai tranquil i relaxat per poder-nos endinsar en els llibres, revistes i còmics. Aviat us informarem de les novetats.



