Viatge a França (4t ESO i 1r BTX)

Els alumnes de 4t d’ESO i els de 1r de Batxillerat han realitzat l’intercanvi amb França el passat 21 de gener al Lycée de la Borde Basse a Castres.

El primer dia, els alumnes francesos els van rebre a seu institut i els van portar a visitar el poble de Catres. Alguns dels alumnes els van explicar la història del poble i algunes curiositats. Els van ensenyar les parts més importants i simbòliques del poble i després van agafar el bus per tornar a l’escola i agafar les maletes per després anar a casa de cadascun dels seus companys francesos.
Al dia següent, van anar en autocar al museu d’Aeroscòpia a fer una visita guiada on van veure diversos avions de la Primera i Segona Guerra Mundial, els primers avions construïts… Més tard van tenir temps lliure per menjar i poder veure la ciutat. Posteriorment van tornar a l’institut per anar a casa del company francès.
El tercer dia van fer classe amb els companys francesos al seu institut, per veure com feien les classes i entendre l’idioma. A la tarda els alumnes van realitzar diverses activitats com patinatge, les bitlles etc, perquè tenien la tarda lliure.
El penúltim dia, els alumnes van anar a visitar el poble d’Albi, on van gaudir de la visita al museu de Toulouse Lautrec, la catedral i altres monuments del poble. I van tenir temps lliure. A la tarda, els alumnes es van trobar amb els seus companys francesos i juntament amb els pares, van gaudir d’un pica-pica de comiat.
L’últim dia, els alumnes amb els seus companys francesos van realitzar un mural que reflectia els gustos i aficions dels alumnes, així expressant “Mon monde”. Van menjar tots junts a la cantina de l’institut i finalment es van acomiadar entre llàgrimes.

Podeu veure les fotografies de l’intercanvi aquí.