Sortida de Biologia al Servei de Microscòpia de la UAB

Aquest passat 6 d’abril els alumnes de 1r de batxillerat de l’assignatura de Biologia van poder visitar i utilitzar el TEM (microscopi electrònic de transmissió) i el SEM (microscopi electrònic de rastreig d’escombrat) a la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).

Pel que fa al microscopi electrònic (TEM), ens van explicar que aquest microscopi fa servir un feix d’electrons que travessen la mostra. La resolució pot ampliar 5000 vegades més una mostra que al microscopi òptic. A través d’aquest microscopi van ensenyar als alumnes mostres de diverses parts de la neurona d’un rèptil, així com diversos orgànuls d’aquesta cèl·lula.

A continuació ens van explicar el funcionament del microscopi electrònic de rastreig (SEM). Aquest tipus de microscopi proporciona imatges de la mostra sobre la qual s’envia un feix d’electrons. Els electrons interactuen amb la superfície de la mostra, es dispersen i mitjançant un detector es projecten en una pantalla. Durant la visita els alumnes van poder veure mostres de l’ull compost d’una mosca , diversos tipus de pol·len,…