Diagnosi

Mitjançant la diagnosi, s’han trobat aquells punts forts que el centre ja està duent a terme i quins ha de millorar.

Per fer la diagnosi, la comissió digital del centre ha utilitzat els següents recursos:

• Enquestes al professorat i a l’alumnat mitjançant l’eina SELFIE i enquesta a les famílies mitjançant un formulari Google Forms. Per determinar les preguntes, s’han analitzat els ítems del pla TAC i les àrees digitals que marca el PEDC (alumnat, professorat i centre). L’aplicació SELFIE és una eina gratuïta i personalitzable que ha desenvolupat la Unió Europea per ajudar als centres educatius  a realitzar una diagnosi completa sobre l’aprenentatge digital.
  • Entrevistes amb la direcció del centre i amb el coordinador digital.
  • Valoració dels resultats de l’enquesta en un claustre.
  • Sistema d’indicadors que el centre ja recull anualment.

A partir de l’anàlisi d’aquestes eines, es detecten les següents necessitats:

• Millorar la comunicació amb les famílies i amb la resta de la comunitat educativa.
  • Adaptar els criteris de l’avaluació de la competència digital.
  • Facilitar formació al professorat que l’ajudi en l’ús de les tecnologies digitals en la pràctica docent.
  • Actualitzar la documentació del centre per adaptar-la als nous canvis derivats de l’ús de les noves tecnologies.