Estratègia digital de centre

L’ Estratègia digital de centre (EDC) és el conjunt d’accions d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Es concreta en un document que recull totes les accions que es realitzen i les que es realitzaran a mitjà termini en el centre, per aconseguir la màxima competència digital.

L’EDC es divideix en dues parts:

Les quatre fases de disseny de l’EDC contemplen els següents aspectes:

Podeu accedir a aquesta informació sobre la nostra Estratègia Digital de Centre mitjançant el menú de navegació de l’esquerra.

L’EDC té com a referent el   Pla d’educació digital de Catalunya (PEDC) i és una evolució del Pla TAC. Incorpora els canvis socials i tecnològics que s’han anat esdevenint, així com tota la documentació de centre que fa referència a la seva cultura digital (protocols d’ús de dispositius, NOFC…).

Pel que fa als aspectes sobre tecnologia digital, cal tenir en compte que el centre fa anys que ha fet una clara aposta per la digitalització del centre: llibres digitals, pissarres digitals, …  Tot l’alumnat i professorat disposa d’un usuari corporatiu, sota el domini eugenidors.cat, que els permet disposar de serveis com: correu electrònic, emmagatzematge i aplicacions col·laboratives al núvol. Amb aquests usuaris es realitza la comunicació del centre.

En el marc del Pla d’educació digital de Catalunya, el Projecte d’acceleració de la transformació digital ha desplegat les intervencions referides a connectivitats, equipaments d’alumnat i equipaments del professorat durant el curs 20-21, la qual cosa ha permès cedir un ordinador portàtil a cada docent i a tots els alumnes de 3r i 4t d’ESO i batxillerat.