No som conscients del sucre que consumim en un dia

L’alumnat de 2n d’Eso ha pogut veure la quantitat de sucre que consumim dia a dia.

Autors:  Pol Crusellas, Dúnia Farré, Hug Peraire, Ponç Pujals, Isaí Torres i Núria Vidal

El passat dimecres 9 de febrer, els i les alumnes de 2n d’ESO van poder participar en una xerrada sobre les begudes energètiques. L’Anton els va informar de les diferents begudes i si contenen sucre i/o cafeïna i quins efectes podia tenir.

El profesional els va mostrar les quantitats recomanades de sucre diàries  i que pot ser un vici perjudicial i, a més, els alumnes i les alumnes van poder fer una activitat per adonar-se de les quantitats de sucre i cafeína que contenen algunes begudes energètiques. Per altra banda, el ponent els va recomanar no consumir begudes energètiques abans i després de fer esport, perquè no et donen energia, sinó que te la gasten més ràpid i estàs més nerviós.

Les noies i els nois de 2n  van valorar la xerrada positivament ja que els va resultat útil i interessant.

Diferents alumnes opinen sobre l’activitat:

Us va agradar la xerrada?

→  Sí, em va agradar. La trobo interessant i ens hem adonat del que bevem.

→ Sí, el que més em va agradar va ser mirar les quantitats de sucre i cafeïna de les begudes.

→ Sí, em va agradar.

Què en penseu de les begudes energètiques?

→ Si te’n prens una de tant en tant està bé. Però si te la prens cada dia pots desenvolupar malalties.

→ Abans pensava que eren bones i que et donen energia i ara ja sé que no et donen energía, sinó que té la gasten més ràpid i estàs més nervios.

→Si en prenem en molta quantitat ens poden portar malalties molt grans com per exemple la diabetis.

Tornaries a repetir l’activitat  l’any que ve?

→ Sí, la tornaria a repetir pel curs que ve. Així els nous alumnes de 2n també en seran conscients.

→ Sí, perquè és interessant saber-ho

→ Sí que ho tornaria a repetir perquè així tenim més informació sobre les begudes energètiques.