Acció tutorial 1r BAT

ACCIÓ TUTORIAL

L’acompanyament a l’alumnat en el seu procés d’aprenentatge i creixement personal es realitza des de diversos àmbits. Per una banda, l’equip docent vetlla  en les seves classes per generar un bon ambient de treball i d’hàbits de convivència. Un cop a la setmana el tutor de grup, Arcadi Vilà fa una sessió de tutoria per a tractar temes que a petició de l’alumnat, amb un qüestionari d’interessos, s’han programat específicament per aquest curs. També per a complir els objectius fixats per l’equip docent. Finalment, s’assigna un tutor o tutora individual a cada alumne/a per a poder fer un seguiment de prop.

A primer de Batxillerat l’equip de tutores individuals són:

Borja Mencías  @castelldelquer.cat  Montse Pintó bmencias@mpinto@castelldelquer.cat

Ferran Ferrero  fferrerp@castelldelquer.cat

Ricard Torres     rtorres@castelldelquer.cat

REUNIÓ AMB LES FAMÍLIES 21 de setembre del 2021 a les 19:00 (telemàticament)

L’acció tutorial s’ha definit a partir dels objectius de centre i d’equip docent. Per aquest curs 22-23, els objectius són:

• ACOMPANYAMENT EN LA NOVA ETAPA: el primer objectiu que ens proposem és acompanyar els vostres fills i filles en el canvi d’etapa. Per aquest motiu es planteja una sessió de benvinguda on es presenta el batxillerat i les normes de funcionament i s’assignen tutories individuals. Durant el trimestre es realitza un mínim d’una trobada tutor/a-alumne/a per fer seguiment de l’adaptació en l’etapa i una preavaluació a mitjans d’octubre per recollir la visió de l’equip docent.
    • SUPORT A LA MILLORA DE L’APRENENTATGE:  es realitzen diverses sessions grupals a reflexionar sobre on, perquè, quan i com estudiar i s’acompanya d’un taller d’ergonomia realitzat per l’Esther Armengol per a prendre consciència del cos i descobrir tècniques de relaxació per a afrontar períodes de més estres acadèmic.
    • MILLORA DE LA COHESIÓ DE GRUP, PARTICIPACIÓ i RESPECTE: fomentar el treball cooperatiu i el respecte a fi de consolidar un grup que s’enriqueixi de les aportacions de tots els seus membres i que convidi a la participació.
    • INFORMACIÓ A LA COMUNITAT EDUCATIVA: Les tutores individuals mantindran una comunicació periòdica amb els seus tutorands i amb les famílies. L’equip docent prepararà un butlletí trimestral per informar sobre el procés d’aprenentatge de l’alumnat. Enguany s’ha programat una optativa anual de centre que coordinarà la revista escolar a fi d’informar de les activitats i projectes que es realitzen a Batxillerat.
    • CUSTÒDIA DELS ESPAIS DEL CENTRE: Un bon entorn d’aprenentatge requereix a  més del respecte a les persones, la custòdia dels espais. Des de la tutoria incidirem en fer de l’aula un bon lloc per l’aprenentatge.