ELS ALUMNES DE 3R D’ESO EMPRENEN UNA NOVA AVENTURA AL CAMINO DE SANTIAGO.

Aquests joves han adquirit nous aprenentatges i han creat millor cohesió de grup.

Pol Crusellas, Alan Herrera, Martí Montalbán, Hug Peraire, Isaí Torres, Núria Vidal

Durant el segon trimestre i part del 3r, els alumnes de 3r ESO han dut a terme el projecte del Camino de Santiago que engloba les assignatures d’alternativa i castellà. 

En la primera sessió, a més d’explicar l’organització dels dies que es dediquen a la sortida,  els van explicar les diferents activitats que haurien de realitzar al llarg d’aquest projecte:

  • El treball escrit, que consta de 3 parts: informació general,explicació dels llocs que es visiten i, per últim, en la qual s’havia d’escollir una de les propostes presentades.
  • L’activitat oral, que consisteix a fer algun tipus d’entrevista, una cançó que es refereixi al Camino…
  • La tercera part és una manualitat relacionada amb aquest projecte utilitzant el màxim la seva creativitat i imaginació.
  • El tríptic, on cal donar informació sobre el recorregut que es fa durant el viatge. 
  • El reportatge audiovisual original on han d’aparèixer descripcions, anècdotes, llocs visitats, etc.
  • El logo, amb una frase que representi el nostre viatge. L’elecció del logo definitiu, que s’estampa a les samarretes, es du a terme mitjançant dues fases de concurs: La grupal, on es valora amb els membres del grup petit del projecte, i l’altra on es valora tota la classe conjunta.
  • La presentació oral davant els professors i els alumnes per exposar el treball realitzat durant aquests dies.

El dijous 25 d’abril i el 2 de maig els alumnes van exposar les presentacions de tota la informació que havien cercat sobre el Camino les setmanes anteriors.

 El dia 6 de maig al matí els alumnes van iniciar el viatge amb bus fins a Santo Domingo de la Calzada. A la tarda i un cop allà, van visitar la seva catedral. Els van explicar la vida del Sant i de els seus miracles, així com la història de la parròquia. Seguidament van anar a allotjar-se, durant les següents dues nits, al càmping Bañares. 

El dimarts dia 7, van començar el camino a Azofra, amb una ruta de 15 km fins a Santo Domingo de la Calzada; a la tarda van visitar el monestir de San Millán de  Yuso, un dels monestirs més importants per la llengua castellana.  

El dimecres dia 8, van caminar 12 km, de Grañón fins a Villamayor del Río i a la tarda van anar a visitar Atapuerca, un dels parcs arqueològics més importants d’Espanya. Els alumnes van poder gaudir tant d’activitats pràctiques com de l’explicacions d’arqueòlegs que treballen allà.

Les últimes dues nits es van allotjar a Burgos a l’hotel Norte y Londres. 

El dijous dia 9 al matí van caminar 13 km, de San Juan de Ortega fins a Cardeñuela Riopico, i havent dinat van anar a visitar la Catedral de Burgos i van fer una gimcana per Burgos, que consistia a fer entrevistes a diferents persones al carrer. 

L’últim dia, divendres 10, van tornar amb bus cap a Prats amb un total de 8:30 hores de tornada, en total van fer 40 km caminant.

Durant el viatge han hagut de fer fotografies i prendre apunts de les visites, cosa que els permet finalitzar el projecte. Amb aquest material es realitzarà un reportatge audiovisual amb tota la informació que han pogut recollir durant l’estada.

A partir d’unes enquestes que els tutors de cada aula de tercer han passat als joves, en les qual es demana sobre les seves experiències, sobre els seus allotjaments, sobre les visites als diferent monuments i les caminates, els alumnes valoren positivament en general el Projecte Camino de Santiago.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>