Sortida a ripoll 2n ESO

El passat dilluns 6 de març l’alumnat de 2n d’ESO va visitar el monestir de Ripoll i van realitzar diferents activitats. Els van ensenyar com s’escrivia a l’edat mitjana amb recursos naturals, com plomes, canyes i tints de la natura. Primer van practicar amb unes pautes i després vàren fer un punt de llibre amb escriptura medieval.

A mig matí van descobrir el què hi havia sota del monestir, les tombes dels privilegiats que hi havia enterrats a l’antic carrer. També varen fer una visita al  monestir, observant la tomba i la història de Guifré el pelós.

Després de dinar van realitzar un ScapeTown pel nucli antic de la població, que consistia en resoldre 11 enigmes per poder desxifrar un poema. Seguidament, varen anar a veure la espectacular portalada del monestir de Ripoll. Els hi van explicar com estava formada, algunes de les històries que hi havia representades, etc. Els historiadors l’anomenaven “la bíblia en  pedra”. Per  finalitzar la sortida, visitàren el claustre on van poder gaudir d’un bon paissatge i un bon ambient.

Els alumnes valoren la sortida molt positivament ja que van aprendre moltes coses sobre  aquella època.