JÚLIA CRUELLS I MARIA VALLDEORIOLA, DE 2N DE BATXILLERAT, PREMIADES PELS SEUS TREBALLS DE RECERCA

Redacció: David Carrera, Quim Solanich

L’Institut Castell del Quer celebra amb orgull els èxits de dues alumnes de 2n de Batxillerat, Maria Valldeoriola i Júlia Cruells, que han estat guardonades per la qualitat dels seus Treballs de Recerca (TDR).

D’una banda, Maria Valldeoriola ha estat premiada pel seu treball sobre la millora de les condicions a les residències geriàtriques. Tot i que es van presentar més de 300 treballs, el seu va destacar per l’enfocament humà i la capacitat d’aplicar models innovadors. Valldeoriola va rebre com a premi una beca d’un any en una universitat privada, un reconeixement que no s’esperava però que l’ha omplert d’alegria i motivació. La idea va sorgir a partir d’una llista de temes, i amb el suport de la seva tieta va decidir investigar el funcionament dels pisos tutelats i les residències. Durant el procés, va afrontar dificultats, especialment en la implementació del model, però amb la col·laboració del personal i les famílies implicades, va aconseguir superar-les i completar amb èxit el projecte. Valldeoriola afirma que vol continuar els seus estudis cap a l’àmbit geriàtric, amb la voluntat de millorar la qualitat de vida a les residències. Destaca com a element preocupant la poca atenció a la salut mental de la gent gran i la manca de reconeixement de la seva dignitat. Però també subratlla que, amb petits gestos, es poden aconseguir grans canvis.

D’altra banda, Júlia Cruells ha rebut dos premis importants pel seu TDR titulat Intel·ligència artificial i màrqueting: transformant la comunicació empresarial. Un d’aquests premis ha estat atorgat per la Universitat de Manresa, en la categoria d’Economia i Empresa, per la seva originalitat i per la combinació innovadora entre el màrqueting i la tecnologia. El segon és el Premi Domènec Font de la Universitat Pompeu Fabra, que reconeix els treballs ben redactats i socialment rellevants. Els jurats dels dos premis han coincidit a destacar que el treball de Cruells és clar, rigorós i fàcil d’entendre, malgrat tractar un tema complex. Ella explica que va triar aquest tema perquè volia parlar d’un fenomen actual i útil: “Em va semblar interessant veure com la intel·ligència artificial està canviant el món del màrqueting”, comenta. Tot i trobar-se amb moments difícils, va saber superar-los a base d’esforç i constància. Assegura que ha après molt, tant en l’àmbit tecnològic com en el personal: “No m’esperava guanyar cap premi i em vaig emocionar molt quan m’ho van dir”.  Júlia Cruells vol enfocar els seus estudis cap al màrqueting, tot i que també veu molt potencial en l’aplicació de la intel·ligència artificial en altres àmbits com l’educació o la medicina. Com a consell per als futurs alumnes, recomana escollir un tema que realment els agradi, perquè això facilita gaudir del procés i implicar-s’hi a fons.

Des del centre, felicitem de tot cor la Maria i la Júlia per la gran feina realitzada, pels premis merescudament guanyats i per representar amb excel·lència els valors de l’Institut Castell del Quer. Els desitgem molt èxit en la seva etapa universitària i en tot allò que es proposin!