Visita al Parc Científic Tecnològic i a la Politècnica

Aquest dimarts 21 de març els alumnes i professors de l’optativa de Tecnologia de 4t d’ESO hem après unes quantes coses sobre robòtica submarina i sobre diferents departaments de l’Escola Politècnica Superior de la UdG. Hem visitat la Politècnica, on ens han explicat els estudis que s’hi poden cursar i les moltes sortides laborals que tenen. Hem pogut veure diferents laboratoris de robòtica i d’investigació. Ens han explicat i mostrat diferents projectes que s’hi estan desenvolupant, com els de recerca en imatge mèdica en col·laboració amb la Marató de TV3. Finalment, estudiants del nou Grau en Disseny i Desenvolupament de Videojocs ens han ensenyat els videojocs educatius en els que estan treballant i ens han fet una pinzellada de la complexitat que té dissenyar i programar un videojoc. Després hem anat al Centre d’Investigació de Robòtica Submarina al Parc Científic Tecnològic, on ens han explicat i ensenyat diferents models de robots submarins: l’Ictineu, el Girona 500 i l’SPARUS II. Alguns d’ells s’utilitzen actualment en projectes importants a nivell europeu.