Visita a Tarragona

Els alumnes del primer curs del Batxillerat van fer una sortida a la central nuclear de Vandellós i a Tarragona el dimarts 14 d’abril.

Els alumnes de Llatí van visitar pel matí el Museu Arqueològic de Tarragona i van recórrer els carrers de la ciutat tot observant les restes arqueològiques de l’antiga Tàrraco: el teatre, el fòrum local, les muralles, la catedral (on hi havia el temple d’August) i la Plaça de la Font (que era part de l’arena del circ romà). Després, van gaudir d’un merescut descans al parc de l’amfiteatre.

Els alumnes del batxillerat cientificotecnològic van anar a la Central Nuclear de Vandellòs I (en procés de desmantellament per l’empresa pública ENRESA). Allà els hi van explicar les diferents fases del procés de desmantellament d’una central nuclear, els motius pels quals es va haver de desmantellar i alguns conceptes relacionats amb l’energia nuclear.

La persona responsable de la xerrada va donar als alumnes una carpeta amb unes preguntes relacionades amb la visita. Després van passar a una sala interactiva en la qual van poder comprovar alguns dels conceptes explicats, tot realitzant experiències interactives en algunes estacions de les sala. Després van pujar al sostre del reactor nuclear i els hi van explicar com feien les mesures de radiació i la comprovació de l’estat del reactor. Finalment, van visitar “la cava”, que està situada sota el reactor nuclear, van poder veure com tenien emmagatzemats alguns materials, com ara el grafit, i van poder observar i manipular el quadre de comandament de l’antiga central.

Al migdia es van reunir tots i, després de dinar, van visitar l’amfiteatre, el circ i la torre del pretori.