Història

L’Institut Bisbe Berenguer va ser creat l’any 1996 per donar resposta a les necessitats educatives dels barris de Santa Eulàlia i Gran Via Sud de l’Hospitalet, tot just en implantar-se de forma general l’Ensenyament Secundari Obligatori .

Inicialment l’institut va ocupar part dels espais del CEIP Bisbe Berenguer, amb el que es va compartir l’edifici fins acabar el curs 1997-98. Des de les hores el centre utilitza tots els recursos del recinte escolar i manté la denominació de Bisbe Berenguer, que va ser l’abat fundador del nucli urbà que honora a Santa Eulàlia de Provençana.

En el curs 2001-02 es va celebrar el fi d’estudis de la primera promoció d’alumnes que van cursar estudis d’ESO i de Batxillerat en el centre. I en el curs 2006-07 el primer decenni de l’institut.

ies_bisbe_berenguer_vellIES Bisbe Berenguer – Abans de la reforma

En l’actualitat el centre desenvolupa un Pla estratègic que contempla projectes d’innovació educativa, intercanvis nacionals i internacionals, plans d’integració i de cohesió social i cultural, potenciació de l’ús dels nous recursos tecnològics en totes les activitats del centre, i també millores en els equipaments i en els serveis.

Dins del període 2008-2011 el Departament d’Educació i l’Ajuntament de l’Hospitalet van signar un acord, a fi que l’Institut Bisbe Berenguer fos objecte d’una actuació integral d’adequació.

Des del curs 2012-13 es disposa un edifici totalment reformat i amb unes instal·lacions noves totalment adaptades a les noves tecnologies: wi-fi a tot el centre i totes les aules multimèdia amb canó.

03_PG365_10Institut Bisbe Berenguer – Actualitat