Ruta modernista

El dia 11 de novembre l´alumnat de Literatura Catalana de modalitat de 1r de batxillerat va fer una ruta modernista per Barcelona ja que  durant el primer trimestre estan estudiant el teatre i la poesia modernista a través de Santiago Rusiñol i Joan Maragall respectivament.

La primera parada va ser a la Casa-Museu de Joan Maragall situada al carrer Alfons XII, 79, al barri de Sarrià. El net del poeta, Pere Maragall, va ensenyar-los les diferents estances on el poeta barceloní i la seva esposa van viure amb els seus 13 fills. L´alumnat va veure el rebedor, els dos dormitoris principals, un d´ells amb el llit on va néixer el poeta del poble, el despatx on Maragall escrivia i rebia altres intel·lectuals de l`època, i, finalment, el menjador familiar en què tota la família prenia cada tarda el te i rebia visites d´altres artistes i burgesos barcelonins. A cada cambra els nois i noies de 1r de batxillerat van anar llegint un poema del poeta que es corresponia amb algun fet o anècdota de la cambra.

Un cop acabada aquesta visita, la segona parada de la ruta  va ser un recorregut pels principals edificis modernistes del Passeig de Gràcia. Des de la casa on va viure durant una època Santiago Rusiñol fins a La Pedrera, la Casa Batlló i la Casa Amatller. L´alumnat davant de la façana de cada edifici va llegir la informació que tenia en el dossier de treball i després la va anar comentant. La tercera i última parada  de la ruta va ser a  l´emblemàtic restaurant “Els Quatre Gats” conegut per ser el  lloc de trobada dels artistes modernistes durant tot el moviment. L´alumnat va poder veure com encara s´hi conserven quadres, cartells, fotografies i dibuixos d´una època que va marcar per sempre la cultura catalana del segle XX.