Llançar la pedra i amagar el CO2

L’alumnat de 1r i 4t d’ESO de l’Institut Alexandre de Riquer ha participat amb entusiasme en una activitat única dins del marc de la Setmana de la Ciència 2023. L’activitat, anomenada “Llançar la Pedra i Amagar el CO2”, ha estat una oportunitat fascinant per explorar materials innovadors amb l’objectiu d’estudiar el diòxid de carboni (CO2) produït en diversos espais del centre.

Utilitzant un material experimental segur proporcionat per l’ICN2, els i les alumnes han mesurat la massa de diverses mostres per recollir dades del CO2 produït. Treballant amb protocols específics, aquesta experiència promou la ciència ciutadana i culminarà amb la publicació dels resultats en una revista científica, convertint els i les estudiants en veritables científics ambientals.

Mariona Vendrell