Excursió a l’observatori de Pujalt

El divendres, 8 de novembre, els i les alumnes de 1r d’ESO vam fer una sortida a l’observatori de Pujalt a fer unes activitats molt creatives i originals relacionades amb la meteorologia.

Quan vam arribar a l’observatori, ens vam dividir en 2 grups. Un grup va estar amb l’Albert i els alumnes vam fer amb ell les activitats següents: ens va demostrar que l’aire és molt més fort que l’aigua i que, per tant, un simple paper pot aguantar un got ple d’aigua; una altra activitat va ser la de l’hemisferi de Magdeburg i va consistir en que si un recipient o qualsevol objecte està totalment buit per dins costa de obrir-lo perquè l’aire de fora fa pressió, però, si aquest objecte té aire  dins no costa res obrir-lo; la tercera activitat que vam fer va ser el baròmetre i, en ella, ens va ensenyar que si fiquem un recipient amb una columna plena d’aigua i el fiquem dins d’un altre recipient sense absolutament res d’aire, l’aigua de la columna omple el recipient; la quarta que va fer va ser la de la formació dels núvols va consistir en que, en realitat, el vapor d’aigua és totalment invisible i que el que veiem, en realitat, són gotes que es van acumulant perquè no hi ha espai en l’aire. Al·lucinant, oi?

I molts experiments més igual d’espectaculars.

Amb el Bernat, l’altre monitor, vam fer també moltes coses.

Vam estudiar quina funció té un pluviòmetre, quins tipus hi ha i com funcionen; també vam aprendre què són els meteors, a quin signe corresponen i com és produeixen; vam fer l’escala Beaufort i quants quilòmetres tenen cada un; a més a més també vam aprendre què és un termòmetre sec i un termòmetre humit; vam estudiar les taules psicomètriques i mooooltes coses més.

Va ser una excursió molt divertida però, a la vegada, en la que hem après molt d’un món molt interessant.

Redacció: Samira el Hassani

Fotografia: Nerea Caro