Lectures explosives. CLUBS DE LA LECTURA AUGMENTADA

A 1r d’ESO treballem la lectura “El Cap als Núvols” amb la Mon, de Lectures Explosives, aquí podeu veure alguns vídeos de com els hi va.

vídeo 1

vídeo 2

vídeo 3

Clubs de Lectura Augmentada és una proposta del Programa d’Acció Lectora, un projecte de Biblioteques de Barcelona amb la col·laboració de Barcelona Ciutat de la Literatura. Es tracta d’una eina de promoció de la lectura que té com a objectiu fer arrelar entre els joves la idea que la lectura pot esdevenir un fet recordable i, per tant, recuperable. A la dinàmica habitual dels clubs de lectura (lectura d’un llibre i comentari a l’aula), s’hi sumaran propostes de lectura augmentada: trobades amb els autors o persones vinculades a les obres i visites a escenaris representatius o relacionats amb el text llegit.

CONTEXT
Des del 2007, Biblioteques de Barcelona ha ofert a centres educatius de la ciutat propostes de promoció de lectura basades en dinàmiques de clubs de lectura.
Enguany, la tria de les obres tindrà a veure amb qüestions d’actualitat, com ara la immigració, la diversitat sexual o la sostenibilitat. I també amb el Festival Barcelona Poesia.

Oferir una activitat que promogui entre els joves el plaer per la lectura.
Introduir a l’aula dinàmiques pròpies dels clubs de lectura.
Articular espais de debat al voltant de la narració.
Vincular centres educatius i biblioteques de proximitat.

A QUI VA ADREÇAT
Alumnat de 1r, 2n, 3r i 4t d’ESO

DURADA
El programa s’iniciarà durant el mes d’octubre i s’estendrà fins al mes de maig. Dins d’aquest període, la participació de cadascun dels centres serà, aproximadament, de dos mesos.

DESCRIPCIÓ
El programa consta de tres o de quatre sessions, en funció del títol treballat:

1. Primera sessió (a la biblioteca més propera al centre): préstec dels exemplars i introducció a l’obra a llegir a càrrec del conductor. Entre aquesta sessió i la següent els alumnes hauran de llegir el llibre assignat.

2. Segona sessió (a l’aula): comentari del llibre amb dinàmica de club de lectura a càrrec del conductor.

3. Tercera sessió (a una biblioteca): trobada amb l’autor o persona relacionada amb l’obra llegida. Sessió a càrrec del conductor.

4. Quarta sessió: visita a un espai relacionat amb l’obra llegida.

5. Retorn dels documents a la biblioteca per part de cada centre participant.

6. Avaluació del programa.

En algun cas, la trobada amb l’autor es farà en una biblioteca amb els altres centres que també hauran llegit aquesta obra.