Teatre Intergeneracional Plàudite

La relació entre gent gran i adolescents és, sense dubte, una font d’enriquiment molt valuosa per a totes les parts. Fomenta les experiències i coneixements compartits, però també la cura intergeneracional. Aquest lligam és molt freqüent en l’àmbit familiar, però no és tan habitual fora d’ell, en part per una manca d’espais de trobada que evita que ambdues generacions coincideixin i es relacionin de manera natural, malgrat viure en el mateix territori. Molts dels nostres alumnes no tenen els avis a prop, o no els coneixen per la qualsevol cosa no tenen cap relació amb gent de dues generacions abans.

El poder parlar, interactuar, riure i compartir experiències entre ells està sent molt beneficiós per a totes les parts. Alumnes que no parlen molt, son tímids o que tenen moltes vegades inseguretats, en aquest espai  podem veure cada setmana fora del aula (classe) com gaudeixen tots junts.

Aquest és un dels aspectes que tracta d’abordar Plàudite Teatre a través d’Art Salut Intergeneracional, un projecte que utilitza la pràctica escènica per unir gent gran i adolescents d’un mateix barri, alhora que gaudeixen dels beneficis que aporta el teatre, sobretot com a eina generadora de salut i benestar.

El programa es duu a terme un cop per setmana, els dilluns al matí amb activitats, exercicis de teatre, de jugar, de completar l’imaginari.