Transport Escolar: Possibles solucions

Us informem de la reunió que vam mantenir ahir, amb referència al transport escolar, a la que van assistir:

• Alcaldessa, Sra. Conxi Llurba
  • Mercè Caraltó, regidora d’Ensenyament
  • Jordi Marzo, regidor de Serveis Municipals Territorials
  • Representants de totes les AMPA de les escoles, Institut i Institut-Escola
  • Representants de la Plataforma d’afectats (a l’inici de la reunió, ‘Ajuntament accepta la participació de 2 persones d’aquesta plataforma, encara que inicialment no estaven convocades)

Els punts principals de la reunió es resumeixen en els següents punts:

• L’Ajuntament presenta els pressupostos que s’han rebut per part de diferents companyies de transport per cobrir les places dels alumnes de Secundària. Els preus per alumne ronden els 550/650€ l’any, ja que no hi ha subvenció ni per part del Consell Comarcal ni per part de l’Ajuntament, que abarateixi l’aportació familiar fins als 265€ fixats. A tothom li sembla una opció massa costosa i l’Ajuntament deixa clar que no es farà càrrec de la diferència de preu per cobrir el transport dels alumnes afectats.
  • Es confirma que existeix un acord contractual amb TGO (Autos Castellbisbal) i Consell Comarcar de 3 anys, per cobrir el transport escolar i no es renegociable ni rescindible per optar per una altra companyia més econòmica.
  • Per solucionar el transport dels alumnes de l’Institut i de l’Institut-Escola (Secundària), l’Ajuntament optimitzarà el Bus Urbà i adequarà horaris i parades per ajustar-se a les necessitats d’entrada i sortida dels alumnes:
    1. Fusionarà dues parades actuals de l’entrada del poble en una única, que pararà davant de Les Vinyes.
    2. Els horaris actuals del Bus Urbà al seu pas per les urbanitzacions es mantenen, de moment, per evitar confusions a l’inici de curs, però s’aniran adaptant gradualment per ajustar-los al màxim possible.
    3. Existeix el compromís, per part d’Autos Castellbisbal, d’ajustar la capacitat dels autobusos a les noves necessitats dels usuaris del servei.
    4. Els alumnes podran pagar amb la Targeta Jove (4€/10 viatges) i amb la T-12.
    5. Es contempla ampliar la vigilància policial per controlar noves “zones de pas” des de les urbanitzacions, com la rotonda de Can Costa, davant la possibilitat de venir a peu de forma massiva.
  • Respecte als alumnes d’Infantil de l’Institut-Escola, l’AMPA aconsegueix que l’Ajuntament organitzi una nova reunió (Ajuntament/Consell Comarcal/AMPA Les Vinyes) per intentar trobar una solució òptima per a tots per aquest curs escolar, encara que l’Ajuntament manté la seva postura de no col·laborar econòmicament.

Recordem que aquesta tarda, a les 19h, hi ha convocada una Assemblea de Socis. És important que tots els pares amb alumnes d’Infantil afectats pel transport escolar vinguin per definir alguns aspectes previs a la propera reunió.