TENIM REFORÇ A P3!!

mestra + reforçEl passat mes de maig vam presentar una instància conjunta amb totes les AMPA de les escoles del municipi, sol·licitant al Departament de Serveis Territorials (Dpt. SSTT) que els diferents centres educatius de Castellbisbal que no comptessin amb els serveis d’un/a TEI*, poguessin compartir aquest recurs en el proper curs 2015-2016. La instància també va ser recolzada per l’Ajuntament.

TEI (Tècnic d’Educació Infantil): És el treballador/a que col·labora amb el mestre/a de P3 en el procés educatiu de l’alumnat, principalment en el desenvolupament d’hàbits d’autonomia i en l’atenció a les necessitats bàsiques dels infants.

Es dóna la situació que aquest personal de reforç està a tots els centres amb dues línies de P3 però no als centres que només disposen d’una línia, com és el cas de l’Escola Benviure i de l’Institut-Escola Les Vinyes. L’argument de la petició conjunta que vam presentar, contemplava la possibilitat de tenir un/una TEI compartida als dos centres que només disposen d’una línia, ja que a nivell econòmic al Departament li suposaria el mateix cost que si les dues aules estiguessin al mateix centre, amb la diferència que llavors estarien obligats.

Durant el mes juny ens vam assabentar, mitjançant la direcció del nostre centre, que la petició no seria acceptada per part del Dpt. SSTT. De moment, però, no hem rebut cap resposta oficial al respecte.

La Regidoria d’Educació de l’Ajuntament, però, entenent la importància de tenir aquest reforç a l’aula, va iniciar un estudi econòmic per saber si podia fer front d’alguna manera a aquesta petició i poder cobrir aquesta demanda.

Paral·lelament, i mentre esperàvem resposta, la Junta de la nostra AMPA va aprovar fer front a la despesa d’un monitor de reforç per suplir la figura de la TEI.

A finals de juliol vam rebre bones notícies!!! L’Ajuntament destinarà 5.000€, a repartir entre l’Escola Benviure i l’Institut-Escola Les Vinyes, per contractar personal de reforç. En el nostre cas, la contractació d’aquest reforç es preveu fins a finals de gener del 2016.

Aquesta subvenció de 2.500€ es preveu ampliable a altres centres que es puguin veure afectats per la mateixa problemàtica en un futur.

Des de l’AMPA de l’IE Les Vinyes volem agrair a la Regidoria d’Educació l’interès mostrat i l’esforç econòmic realitzat per fer front a aquesta demanda tan necessària.

1. May

Son muy buenas noticias! Agradecer el esfuerzo por esa movilización. Ya sabemos q SSTT son duros d roer y gracias a la buena reacción x parte d la Regidora d Educación d nuestro ayuntamiento.