EMPOWERING ORAL ENGLISH: Un projecte Made in Les Vinyes

Des del curs 2014-2015 l’Institut-Escola i l’AMPA gestionem de forma conjunta el projecte Empowering Oral English amb un objectiu clar:

La millora de la competència comunicativa oral en anglès com a part fonamental de la formació integral del nostre alumnat, des de P3 fins a 4t d’ESO.

Aquest projecte complementa les activitats específiques curriculars de l’escola en aquesta llengua (veure detall en l’apartat activitats), que ja us van explicar en la reunió d’inici de curs dels vostres fills.

Com s’aconsegueix?

• Millorant el vocabulari i les estructures lingüístiques treballades des de la matèria d’anglès en un context més significatiu.
  • Fomentant l’interès per la llengua anglesa considerant-la fonamental per comunicar-se i informar-se en el món actual.
  • Gaudint de la comunicació oral en anglès de manera més lúdica.
  • Fomentant la pèrdua de vergonya en utilitzar una llengua estrangera que no es domina.
  • Coneixent els avantatges de dominar la llengua anglesa per desenvolupar-se personal i professionalment en el món actual.

Amb quins recursos materials comptem?

Durant el curs 14-15 vam fer una bona inversió en recursos educatius pels alumnes d’infantil i primària: llibres, jocs de taula, flash cards, jocs de rol, música i cd’s per incorporar de forma lúdica tota mena de vocabulari quotidià que més endavant els permetrà expressar-se en anglès amb confiança. Estem construint el futur!

A secundària, aquest curs 15-16 hem invertit en llibres, pel·lícules en versió original i llicències per a llibres de text i work books per a 1r, 2n i 3r que treballen exclusivament amb ordinador.

Amb quins recursos econòmics comptem?

Per una banda, totes les AMPA rebem una subvenció específica de l’Ajuntament per a aquest fi des de l’inici del curs passat, que enguany ens han triplicat (uns 8.000€), i que tot sembla indicar que es mantindrà com a projecte de primera línia de la regidoria d’Educació que n’ha vist clarament els beneficis pels alumnes.

Per altra banda, l’AMPA a més de gestionar la subvenció de l’Ajuntament assignant i contractant diferents serveis i compra de materials, decidit conjuntament amb l’Institut-Escola, fa una important contribució econòmica que ve de les quotes, la loteria, els calendaris, les festes, etc. (uns 4.000€) que s’organitzen amb aquest i altres fins, i que reverteixen en benefici de TOTS els alumnes i socis de l’AMPA.

12.000€ destinats únicament a la millora de l’anglès durant aquest curs 15-16

Quines són les activitats que durem a terme aquest curs per aconseguir-ho?

empowering horari 15-16
Cliqueu la imatge per ampliar