Experiències lingüístiques: la maleta viatgera i som periodistes

Aquest curs estem en plena expansió de descoberta del llenguatge oral i escrit. Estem ja a I5 i tenim moltes ganes de compartir amb els altres les nostres descobertes, pensaments i emocions, i anem prenent consciència de com ens comuniquem i de la importància de fer-ho cada vegada millor. Estem fent grans descobertes en quant a consciència fonològica, escolta atenta de narració de contes per part dels adults, inici en l’escriptura de petits mots significatius i cartes, lectura de mots senzills i exposicions orals davant dels companys/es, entre d’altres activitats.

La maleta viatgera és un recurs d’aprenentatge de la lectura molt important a l’etapa d’educació infantil. Cada cap de setmana un alumne/a se l’emporta a casa i gaudeix de la lectura de dos contes o àbums il·lustrats amb la seva família. Dins la maleta també hi ha una llibreta on ells/es poden plasmar allò que els ha agradat més de la lectura i a l’escola, un cop la retornen perquè un altre nen/a se la pugui emportar, ho expliquen i mostren a la resta de companys/es.

Una altra proposta de llenguatge que estem fent aquest segon trimestre és l’iniciació al món de fer de “PERIODISTES“.

I això què vol dir? Doncs que durant un període de temps, tots els nens i les nenes d’I5, amb l’ajut dels seus pares i mares, trien un fet de l’actualitat social o personal que sigui del seu interès i l’expliquen als seus companys/es com si el retransmetessin televisivament.

Els Pallassos i les Pallasses i els i les Pirates estan molt motivats en poder fer de bons periodistes. Tenen ganes de fer recerca, de plasmar la informació i compartir la notícia amb el gran grup. La resta d’alumnes del grup escolten amb atenció la notícia i llavors fan preguntes si tenen alguna inquietud. El/la periodista és el moderador d’aquest torn de preguntes i el/la responsable d’oferir-ne la resposta.

Totes les notícies queden penjades a un racó de l’aula per poder-les consultar.

Continuem aprenent, seguim creixent!

Mireu les FOTOS dels Pallassos i Pallasses i dels Pirates