Aquest segon trimestre, hem continuat fent espais a P5 tot seguint amb les activitats proposades durant el primer trimestre.
A l‘espai matemàtic, ens hem iniciat en l’ús de les BEE BOTS que són uns robots abelles que ens tenen fascinades i fascinats. Aquest robots funcionen amb unes tecles de direcció i moviment, els infants premem les tecles i donen unes consignes tot pensant on volen que arribi el robot. En equip es posen d’acord d’on volen fer arribar la Bee Bot, quin recorregut ha de fer i quines ordres li han de donar. D’aquesta forma, fem desplaçar els robots en l’espai intentant que arribin al lloc que hem determinat com a objectiu. Ens motiven molt aquest ¨aparatets¨ ben estranys que a vegades (si no ens enrecordem d’esborrar les dades abans de començar) fan camins ben esbojarrats!!.
Tanmateix, hem continuat fent propostes amb regletes (la carrera de regletes on tirem daus i hem d’agafar la regleta que toca i posar-les totes en fila fins arribar a la meta, amb làmines, fent comprovacions de les regletes-grafies ) i d’altres propostes matemàtiques de numeració/grafies dels nombres, seriacions amb nosaltres mateixos, comptatge…amb materials diversos.
Aquí teniu algunes imatges P5 A, Cuques de LLum I P5B, Superherois i Superheroïnes
A l’espai de filosofia hem iniciat aquest segon trimestre amb una gran pregunta: Què és la por?
Junts, hem pogut conversar i compartir què sentim quan tenim por, què ens fa por, què ens calma la por… Hem entès que la por és una emoció que ens acompanya, què moltes i molts compartim pors similars i què podem reconèixer les nostres pors i donar-los un bon lloc per tal de cuidar-nos i protegir-nos.
La fada Filo ens va portar el conte d’en Pere sense por i vam arribar a la reflexió que totes i tots tenim pors. Vam fer un pas més i els vam fer pensar: Si la teva por tingués una forma, quina forma seria?
Mitjançant plastilina van poder representar la forma de la seva por i la van poder compartir amb el grup. Tot seguit els vam convidar a tancar els ulls i que s’imaginessin que donaven la seva por a algun membre de la seva família. Vam fer entrega simbòlica de la por i els vam preguntar: ara que ja li has entregat la teva por sents que la podries canviar?
El fet simbòlic d’entregar la seva por va fer que poguessin sostenir-la d’una manera més lleugera. Pocs d’elles i d’ells van fer canvis en la seves representacions.
El tancament de la sessió es va acompanyar mostrant-los els sis colors d’expressió (verd, groc, vermell, blau, rosa, negre) i els vam preguntar amb quin color es quedarien i com es senten.
Cada nena i nen es va expressar lliurement.
Durant la segona sessió presentem l’artista Friedensreich Hundertwasser: pintor, escultor i arquitecte austríac. Tot seguit vam poder observar i comentar algunes de les seves pintures, escultures i edificis de la ciutat de Viena, projectades a l’aula.
Un cop hem conegut a l’artista ens situem amb la seva “Teoria de les 5 pells“. La primera de les pells de l’ésser humà és l’epidermis, que és la més propera al “jo” intern, i que a més ens mostra despullats. La segona la vestimenta, la tercera la casa, els edificis; la quarta és la identitat, el nostra entorn més proper (la família, el barri, la ciutat…) i finalment, la cinquena pell és el nostre planeta, la Terra.
Ens iniciem en la primera de les pells que és la nostra epidermis. Així que compartim amb els nens i nenes de quina manera vam arribar al món. Totes i tots ells/es expressen que despullats. Exposem que al néixer ho fem a través de dos gèneres: el gènere masculí (penis, testicles…) i el gènere femení (vulva, vagina…). La fada Filo els va presentar a la “neni”, i amb ella compartim com ens sentim despullats, quin és el nostre sexe i com ens sentim.
Tot seguit els vam convidar a dibuixar-se despullats i vam acompanyar el fet de trencar tabús sobre el seu cos. Durant el tancament de la sessió cada nena i nen va poder mostrar el seu dibuix i va triar el color d’expressió que sentia.
Sempre compartim les sessions amb el màxim respecte i estima. Recollim sentiments i sensacions.
Aquí teniu algunes imatges P5A, Superherois i Superheroïnes i P5 B, Cuques de Llum