ELS RACONS A P5

Aquest curs, com ja sabeu, també fem “racons” a les classes de P5. Gràcies a aquesta metodologia organitzem l’aula en diversos espais on les nenes i els nens estan distribuïts en petis grups i realitzen activitat simultànies de manera autònoma. Així doncs, el mestre agafa el rol de guia i de dinamitzador en l’aprenentatge dels infants, animant-los a participar en tots els espais proposats. Aquest mètode permet que l’alumne treballi de manera flexible, fent que prenguin consciència i siguin els protagonistes del seu propi aprenentatge.

Al llarg d’aquest curs, cada setmana s’han plantejat propostes noves i variades que intenten ser properes, i donar resposta a les necessitats i als interessos dels infants. En totes les sessions trobem els següents tipus de racó:

Racó de joc simbòlic: Mini mons amb propostes d’animals/insectes.., caseta/ninos, els cotxes, ¨playmobils”, trens, forn de pa, restaurant, clínica veterinària, gelateria..

Racó de construcció: Tubs de cartró, peces magnètiques, Lego, materials naturals i variats, blocs de fusta amb colors i transparències, kapla..

Racó de biblioteca i massatges (P5A): Un espai on els alumnes tenen la possibilitat d’anar a mirar i llegir contes de la biblioteca d’aula o els presentats per les mestres. D’aquesta manera fomentem el gust per la lectura des de ben petits. Durant el segon trimestre, aquest espai també el vam destinar a un espai de relaxació on fer-nos massatges (pilotes, crema..).

Racó creatiu: Es proposa en la majoria d’ocasions produccions lliures amb diferents materials (colors, tisores, cola, pintura, colors, cartró, aquarel·les…) i d’altres es planteja una producció més pautada (p.ex. pintar pinyes per la tardor, dibuixar flors al natura, fer mòbils per penjar…)

Racó matemàtic: Es treballa majoritàriament amb jocs de taula i amb altres propostes més específiques per treballar numeració, comptatge, geometria, etc (reglets, materials creats per treballar diferents continguts, materials per treballar la viso percepció, la simetria..)

Racó de llenguatge: En aquest racó es pretén fomentar el llenguatge en totes les seves formes (expressió escrita, expressió oral, comprensió lectora…). Algunes de les propostes són els daus per inventar històries, escriure en les pissarretes, la bústia d’aula, confegir paraules que són del nostre interès, propostes sobre el paper…

Taula d’experimentació i motricitat fina: Farina per buscar lletres amagades, farina per fer traç, pa, morters, gomets, agulles, plastilina, blat de moro, pinces i boles per agafar, fer mandales, imants/cargols, femelles, fer polseres i collarets,  pintura amb pipetes per fer barreges…

A banda d’aquests racons, aquest curs, també hem introduït una sessió setmanal per fer un treball d’Eines (un treball més específic i sistemàtic de llengua i de matemàtiques). Són propostes amb material divers i jocs motivadors que tenen com a objectiu que els nens i les nenes adquireixin seguretat, estiguin motivats/des en l’aprenentatge i puguin compartir les seves descobertes amb els iguals. Actualment trien el racó que volen fer, ara bé, amb la consigna d’anar canviant de racó i que els vagin provant tots.

Seguidament, us adjuntem noves fotografies del 3r trimestre!

  • Fotos dels racons del 3r trimestre: P5A i P5B

 

  • Fotos dels racons del 1r trimestre:

P5A Superherois i Superheroïnes

P5A Superherois i Superheroïnes Racons de treball

P5 Cuques de Llum 

  • Fotos dels racons dels 2n trimestre: P5 A i P5B

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>