ELS RACONS A P4. EDUQUEM L’AUTONOMIA!

Com ja sabeu aquest curs, una de les metodologies utilitzada a parvulari continua sent el treball per racons. Aquesta metodologia ens permet organitzar l’aula en diversos espais on els alumnes distribuïts en petits grups (màxim 4 infants), realitzen activitats simultànies de manera autònoma.
És una manera de treballar flexible i creativa. Nosaltres com a mestres dinamitzem els aprenentatges i animem als alumnes a participar en tots els espais d’activitat.
D’aquesta forma l’alumne és protagonista del seu aprenentatge, pot ser model i guia del propis companys i pren consciència de les seves possibilitats i avenços. Cada nena i nen autogestiona on vol i pot anar (posant la seva foto en el racó adient i comptant quants infants n’hi ha per saber si queda lloc), i quin camí necessita i pot seguir.

Aquest trimestre hem proposat diferents grups de racons (algunes propostes són continuació del primer trimestre i d’altres són noves) :

Racó de joc simbòlic: animals, construccions, caseta, trens, cotxes, titelles…
Racó de biblioteca
Racó creatiu amb material divers  (tisores, cola, colors, pintura..)per fer produccions lliures

Racó matemàtic: jocs de taula, material matemàtic divers…
Racó de llenguatge amb propostes variades: daus per inventar històries, paraules per escriure amb les pissarretes, lletres magnètiques per confegir paraules.., diversos treballs de llengua (cap de setmana, notícia..), fer cartes per la bústia..

Racons de motricitat fina amb propostes diverses: pius de colors, plastilina, mitjons per doblegar, roba per estendre amb agulles d’estendre, baldufes, joc de les granotes, plantilles per resseguir amb material…

Us adjuntem algunes fotos representatives del que hem fet fins ara!!

FOTOS P4A

FOTOS P4B

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>