PSICOFELICITAT!

Aquest segon trimestre hem seguit amb les sessions de psicofelicitat!

Ai perdó, PSICOMOTRICITAT… Però és que els fa ser tant feliços i felices!

Al llarg del trimestre hem anat integrant propostes una mica més dirigides en la primera part de la sessió, amb l’objectiu de prendre consciència corporal, coneixement de les parts del cos, cura i contacte amb el cos de l’altre…

Les dinàmiques de la sessió es van incorporant i aprenent a gestionar (l’espera, la regulació, l’ordre, la recollida…) i és el moment de poder introduir noves propostes que impliquen el joc compartit a través del cos i la relació amb l’altre, amb un component de joc simbòlic que potencia el plaer i la imaginació. Hem jugat a ser animals de la selva que repten, salten o volen al so del tambor rítmic, hem jugat a ser conillets que s’amaguen en caus per a que no els atrapin, a ser mariners i marineres amb capitans i capitanes que naveguen en barca i cauen al mar, a arrossegar-nos amb teles i robes fent treball de força… Hem fet despertar parts del cos adormides amb massatges com si ens féssim una dutxa amb sabó i agua calenta… Propostes suggerents i que obren un ventall de creativitat i plaer impressionants!

També s’han anat introduint nous materials, com l’escala triangular per conquerir alçades (i pors), els blocs per a fer construccions o camins per a equilibristes, els cercles, les pilotes i els xurros tous, les titelles, les cordes, el túnel llarg, blanc i estret… Amb els coixins comencem a fer construccions gegants que ens fan crear casetes on refugiar-se, vaixells o llits per estirar-se a descansar. Aprenem a respectar les construccions dels altres i a jugar de forma compartida. També desenvolupem les habilitats com la coordinació, la orientació a l’espai i el temps

 

I hem donat pas també al darrer pas de la sessió amb una estona de relaxació per integrar tota l’acció corporal, a través de visualitzacions guiades amb carícies suaus i amoroses o bé hem començat a representar a través del dibuix allò que hem jugat durant tota la sessió…

 

 

D’aquesta manera anem passant del plaer d’actuar al plaer de pensar…  Com ens diu Bernard Aucouturier, màxim mestre de la pràctica psicomotriu educativa. Tot acompanyant el desenvolupament de cada infant, al seu ritme personal…

 

“L’infant es construeix a sí mateix a través del moviment”

H. Wallon

 

CLIQUEU AQUÍ PER VEURE LES FOTOS! 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>