Treballem el conte «¿Qué le pasa a Uma?» a 5èA

Com cada setmana, els i les alumnes de l’escola dediquem una hora del nostre horari a introduir-nos en el món dels VALORS (Socials i Cívics) a través de diferents dinàmiques grupals, lectures, visionat de curtmetratges…
I en aquesta ocasió, a la classe de 5è A hem estat treballant amb la història de «¿Qué le pasa a Uma?».
Una història que ens narra la vida d’Uma, una nena molt especial, que amb l’ajuda de la seva mestra, s’enfronta al dilema de ser “única” o com “tota la resta”.
Ningú sap què li passa a Uma. La seva mirada està perduda i els seus silencis són interminables. “¿Serà que s’està fent gran?”, pensa la seva mare. Uma està trista i la realitat és que està patint assetjament escolar.
¿QUÉ LE PASA A UMA? és un àlbum il·lustrat que ens parla de l’assetjament escolar i les estratègies que podem utilitzar com a ferramentes per lluitar contra ell, ja que tracta el respecte, l’empatía i la diversitat.

I no us contarem més per si algú encara no l’ha llegit!
Ha estat un interessant recorregut per la lectura, ja que a més de treballar el significat del que ens vol transmetre aquesta història, hem analitzat els diferents valors que ens ensenya fent un posterior debat.