Més que un estereotip!

El 25 de novembre és dia de l’Eliminació de la Violència contra les Dones i des de l’institut, per prendre consciència de l’existència d’aquesta violència, el divendres vam tenir la visita de la Marta.
Ens va preparar una dinàmica. Primer ens vam posar en context i després ens vam dividir en dos grups. Cada grup teníem una silueta on ens havíem de posar d’acord per crear un personatge a partir de diferents característiques que ens van proporcionar. Un cop creat el personatge, els membres del grup li van escollir un nom.
Com a cloenda, un representant dels dos grups va explicar el personatge creat i l’altre equip va haver d’endevinar si se li havia escollit un nom de noi o de noia. Vam acabar amb la reflexió final, sorgida dels mateixos alumnes, que els dos personatges creats podien haver tingut tant nom de noi com de noia. No hi ha característiques que ens defineixin com a noi o noia, sinó característiques, gustos i maneres de ser que ens defineixen com les persones que som.