3r d’ESO A i la convivència pacífica

El respecte i l’acceptació de l’altre són dos elements essencials per a una bona convivència i la pau social. Aquests dies a 3r ESO A hem protagonitzat dues sessions molt importants amb aquesta finalitat.

Per una banda, hem realitzat el taller “La realitat LGTBIQ+”, a càrrec de la Clàudia d’Espai jove, durant el qual els alumnes van treballar la diferència entre el sexe biològic, la identitat de gènere o l’orientació sexual.

Durant les darreres setmanes i mesos, s’han produït diverses incorporacions de nous alumnes al nostre grup. Amb motiu d’aquesta circumstància, el nostre orientador, l’Omar, ha guiat el grup en una dinàmica de reflexió sobre el procés d’acollida del grup envers els nous alumnes.

En tots dos casos, la participació i els resultats han sigut força positius. Els nostres alumnes s’han enriquit amb aquestes activitats i de segur els ajudaran a mantenir unes relacions socials saludables i a fomentar una convivència pacífica tant dins com fora del centre.