ARTesania 360

El projecte Artesania 360º, promogut per l’associació ARTRA, és un projecte formatiu i de caire actiu que s’està duent a terme a tots els instituts de la comarca del Montsià durant el curs 2022-2023.

Els objectius del projecte són, d’una banda, evitar que desapareguin més oficis artesans sense relleu generacional i, de l’altra, que els joves que estan a punt de decidir el seu futur professional coneguin, de manera atractiva i des d’una perspectiva contemporània, les diferents especialitats artesanes del territori i les opcions formatives que existeixen a Catalunya vinculades a l’artesania. La iniciativa vol generar noves oportunitats laborals a les Terres de l’Ebre, reforçar la identitat cultural i apostar per un territori viu i jove.

Llegiu què en pensa el nostre alumnat sobre la primera sessió del projecte, on ens vam desplaçar a l’auditori municipal per realitzar diferents tallers amb els professionals artesans. Va ser una experiència molt enriquidora per a tots i totes.

P.P de 3r d’ESO A: “és una nova experiència, molt diferent del que fem habitualment. Els artesans i les artesanes sabien el que feien i abans de participar-hi, no m’havia plantejat mai que podia viure de l’artesania. El taller que més em va agradar va ser el del picapedrer.”

I.R de 3r d’ESO A: “m’hagués agradat poder participar als 6 tallers, ja que només en vam realitzar 4. M’ho vaig passar molt bé. Repetiria l’experiència i espero amb entusiasme les properes sessions. A mi el taller que més em va agradar va ser el dels vitralls.”

I.B de 3r d’ESO B: “les activitats eren molt dinàmiques, algunes eren més entretingudes que altres, però crec que la gran majoria hem après coses noves. També ens ha servit molt per obrir els nostres ulls a un món diferent, i que ens podriem dedicar  en un futur: l’artesania. Les persones que ens han anat indicant el que hem de fer i com, ho han fet molt bé des del meu punt de vista. Hi ha aspectes a millorar com ara la durada de cada taller, si durés més podem aprendre més coses, i el petit detall de que no he pogut experimentar totes les parades per falta de temps, però en general ha estat molt bé.”

M.C de 3r d’ESO B: “l’activitat va ser molt entretinguda, tots els tallers eren divertits i no molt complicats, a més, els encarregats de cada taller van ajudar a resoldre els dubtes de cada alumne/a i tenien molt de carisma. El millor de cada taller ha sigut poder aprendre noves tècniques i poder quedar-nos amb tot el que vam construir, l’única queixa que tinc és que m’hagués agradat poder fer els 6 tallers, i només va donar temps de passar per 4 d’ells.”

Docents de Tecnologia: Neus Obiol i Míriam Calvet

Alumnat de 3r d’ESO