Descripció de Serveis Digitals

L’Institut Escola compta, actualment, amb ordinadors portàtils cedits pel Departament d’Educació per als i les docents. En totes les aules hi ha un sistema de projecció, en alguns casos PDI i, en d’altres panells interactius.

A la sala de professorat s’hi pot trobar alguns ordinadors de sobretaula per al personal que no disposi d’aquest (agents externs, reduccions de jornades,…), als quals només s’hi pot accedir amb usuari GICAR.

L’alumnat de cicle superior i de l’ESO té a la seva disponibilitat Chromebooks nominals, gràcies al desplegament del Departament d’Educació en el PEDC (Pla d’Educació Digital de Catalunya). Pel que fa a l’alumnat més petit utilitza tauletes i alguns carros amb PC que es poden traslladar d’un lloc a un altre.

Com que disposem de Chromebooks, el nostre alumnat i els i les docents utilitzen les aplicacions en línia de Google Workspace:

Pel que fa a l’àmbit de la robòtica comptem amb els recursos següents:
  • Beeboots.

• Kits de LEGO (cicle superior i ESO).

• Kits d’Arduino.

El centre també disposa de 4 impressores en xarxa.

Tot això està gestionat des de 2 servidors, un d’impressió i un altre d’arxius. Som un centre amb xarxa LAN transformada.

I a més del portal INDIC (Inventari digital de centre) que és l’aplicació per a la gestió dels equips informàtics desplegats als centres educatius (només personal autoritzat).

Per fer difusió dels projectes, de les propostes didàctiques i sortides, les xerrades, les portes obertes i informacions d’interès general per al les famílies i la resta de la comunitat educativa, tenim la nostra pàgina web, un perfil de facebook i un d’Instagram (@ieagustibarbera).