Història

fotocole1

N’Agustí Barberà (1880? – 1953) fou un mestre nascut a Alfara de Carles (Baix Ebre)  que durant molts anys exercí de mestre en Amposta essent molt apreciat pels seus alumnes.

L’Escola. “Mestre Agustí Barberà” neix del desglossament del Col·legi Públic “Miquel Granell”, durant el curs escolar 77-78, a causa de les successives ampliacions d’unitats escolars en aquest últim centre i la manca d’espai físic i de locals adients.
A l’inici de l’esmentat curs es fa una distribució del professorat i de l’alumnat tenint en compte el proper desglossament, el qual tindrà lloc el 16 de febrer de 1978, si bé no va funcionar com a Centre totalment independent fins el següent curs 78-79.

En aquell moment la composició del Centre era: 16 unitats d’E. G. B.,1 unitat de Pre-escolar i 1 unitat de Direcció amb funció docent. Van quedar integrats en el Centre els serveis de Transport i Menjador Escolar que fins aleshores havien estat funcionant en el C. P. “Miquel Granell”.

La inauguració oficial es va efectuar el 4 de febrer de 1979, presidida per l’Honorable Senyor Josep Tarradelles, aleshores  President de la Generalitat de Catalunya, i amb l’assistència de diverses autoritats, pares, alumnes i Claustre de Professors.

A finals de l’abril de 1985 es construeix l’edifici destinat a Educació Infantil dins el recinte del Centre.

.

edifinf

El curs 2019-20 vam passar a ser Institut Escola, canviant el nom pel de “IE Agustí Barberà”, i iniciant-se així un nou projecte educatiu dels 3 als 16 anys.

Al setembre del 2021 s’acaba de construir un edifici nou, d’ampliació per poder situar l’alumnat d’ESO.