Reflexió en situació d’excepcionalitat (IE 3 d’abril)

A nivell d’escola, el primer que vam fer va ser redefinir els criteris d’avaluació del 3r trimestre, ja que la diferent manera de treballar no permet continuar amb el que fins ara estava programat.

Plantejament d’activitats competencials i globalitzades que permetin sumar, però no restar i posant molta atenció a les circumstàncies familiars de cada xiquet/a: recursos tecnològics, germans, pares treballant. Des de l’escola se’ls ajudarà en la planificació o organització del seu dia a dia tot incentivant les ganes de continuar aprenent.

S’intentarà que en les propostes l’alumnat s’hi hagi d’implicar de forma activa, havent de verbalitzar les seves idees i reflexionant sobre els processos que ha seguit, les conclusions a les quals ha arribat o els aprenentatges que ha adquirit.

L’alumne participarà en la seva avaluació  i la seva família també (sobretot a infantil), amb l’autoavaluació i reflexionant sobre la manera de com està treballant ara a diferència de com ho estava fent abans, a més a més del retorn personalitzat per part del mestre/a, professor/a.

Volem que tant els xiquets/es com les seves famílies, no perdin el  vincle amb l’escola i se sentin acompanyats. Establirem contacte amb els mitjans de què disposin ajudant al seu benestar emocional………

A secundària, les tasques estan plantejades en forma de projectes globalitzats, i cada setmana s’envien les activitats, hi ha un retorn, un feedback per part del professorat, a més, aquestes activitats tenen una graella d’autoavaluació i una altra per avaluar la proposta i aportar idees per futures propostes.  A infantil i primària, cada setmana hi ha un fil conductor a l’hora d’enviar les tasques als xiquets i xiquetes, de manera que en la casa que hi ha germans, puguin treballar conjuntament i col·laborar entre ells. A secundària les tasques setmanals són mitjançant la elaboració d’un diari periodístic, on l’equip docent de cada curs selecciona les activitats de les diferents matèries.

A l’hora de tornar al centre caldrà fer una tasca molt important d’acolliment i acompanyament a l’alumnat per ajudar-lo a gestionar emocionalment la situació actual. La tasca dels tutors i tutores, que ja és ara molt important, continuarà sent essencial en el retorn, juntament amb la resta de professionals. Caldrà centrar totes les atencions en aquest acompanyament emocional: tant de com s’han sentit (por, ràbia, apatia, etc) com d’intentar gaudir, dins de les possibilitats, de la comunitat i d’estar junts.

Per conviure amb el canvi constant es necessiten habilitats personals per poder gestionar la incertesa. Aquest moment actual  ha suposat un sotrac enfront d’ una realitat que ja donàvem per segura. Si ja havíem començat a experimentar canvis en la nostra manera de treballar ara haurem, mestres i alumnes, d’estar preparats per assumir que no tot es pot controlar  i saber viure amb aquest neguit i potser el més important adaptar-se a cada moment.

#Transformació Educativa

#Innovació

#Laboratori de Transformació

1. Dolors Salvadó

Gràcies per compartir!
    Coincideixo en moltes de les reflexions i en remarco aquesta:
    “per conviure amb el canvi constant es necessiten habilitats personals per poder gestionar la incertesa”.
    Caldrà que als centres escolars prioritzem el desenvolupament d’aquestes habilitats personals, ja que la incertesa pot ser que ens acompanyi més del que ens pensem a partir d’ara!

Una abraçada!