Gran participació de Joan Vilanova a la fase final del Fem Matemàtiques 2019 !!

El nostre alumne Joan Vilanova de 6è de primària va participar el passat dissabte 4 de maig a la fase final del Fem Matemàtiques 2019 a Tarragona, després d’haver-se classificat en la segona fase del concurs que es va realitzar a Cambrils el passat dimecres 3 d’abril.

El concurs s’estructura en tres fases, una primera que es va celebrar al centre amb la realització d’un treball en grup de resolució de problemes; en classificar-se per la segona, el grup format pel Joan, la Berta, l’Aitor i la Patri de 6è van anar a Cambrils; i la tercera, la final, a la que va participar el Joan.

El dia va ser molt complet: en arribar els nois i noies van trobar els components del seu grup a través d’un joc de “quelis” –qui és l’intrús?-. Després d’esmorzar es va realitzar la prova individual que va determinar els guanyadors del concurs i tot seguit van fer una gimcana per grups pels espais del port de Tarragona. En acabar van poder visitar l’exposició itinerant del Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA) que està actualment i fins al juny al Moll de Costa del Port de Tarragona, on van fer algunes proves més.

Després de dinar el Joan i els seus companys van visitar l’Observatori Blau, una visita molt recomanable, i tot seguit va tenir lloc la cloenda de la jornada amb l’entrega de premis.

Com sempre, el Joan va fer un molt bon paper i el seu grup va obtenir el primer premi en la prova de grups. Moltes felicitats, Joan!!

Aquí teniu algunes fotografies de la jornada.

1. Miquel Abella

Vull felicitar el primer lloc al Joan per haver arribat tant lluny en aquest concurs tant reconegut arreu de Catalunya. En segon lloc al professorat pels resultats que el nostre centre obté en cada edició del Fem matemàtiques. I per acabar donar les gracies a la seva família que confiar en el projecte del nostre Institut Escola.