DONEM VEU ALS INFANTS

I tu, què en penses? Què faries? Quina és la teva proposta de millora? Què és allò que encara et costa? Com ho solucionaries?… Aquestes i moltes altres preguntes formen part de la vida de tribu i del nostre dia a dia a l’escola Sant Llàtzer.

A la comunitat de grans existeixen diversos espais per fomentar la veu dels infants, tot potenciant l’argumentació, el pensament crític i el respecte per la diversitat d’opinions. Espais com la rotllana, l’assemblea, les comissions de tribu o el consell d’infants són escenaris democràtics on els infants pensen, escolten, argumenten i decideixen.

Una veu empoderada que fa sentir a l’infant capaç de transformar el seu entorn més proper. Una veu justa que fa valorar a l’infant allò que és millor per a totes i tots. Una veu amable que fa entendre a l’infant la importància de respectar-nos i respectar-se. En definitiva, una veu activa dins de la tribu, la comunitat i l’escola. Perquè entenem que només d’aquesta manera podrem educar ciutadanes i ciutadans crítics i compromesos amb el seu entorn, amb el seu barri i amb la seva ciutat.

Així doncs, apostem per una cultura d’aula basada en el diàleg, la reflexió constant i el modelatge d’estructures de conversa respectuoses i inclusives. Una veu d’un infant que brilla i que mostra als altres qui és i de quina manera forma part de la seva tribu.

Una veu participativa que vol arribar més enllà dels murs de l’escola, un crit reflexiu i transformador que convida a l’infant a ser responsable de les seves decisions de manera coherent i conseqüent. Perquè crear espais per fomentar la veu dels infants és un dels eixos principals de la línia pedagògica de la nostra escola.

Per un aprenentatge basat en la vida i per a la vida: donem veu als infants.

I tu, què en penses?…