Projectes

Projectes actuals

Actualment, l’escola està duent a terme dos projectes. Aquests projectes enriqueixen les nostres experiències d’aprenentatge i enforteixen la nostra línia de centre.

FAIG (Fer per Aprendre, Imaginant Globalment)

Aquest any engeguem un nou projecte d’Innovació Educativa impulsat pel Cesire i el Departament d’Educació. L’Escola Sant Llàtzer ha estat seleccionada com un dels centres pilots de Catalunya per participar en aquest projecte, el qual tindrà una durada de quatre anys.

El projecte vincularà la nostra aliança amb l’Aprenentatge Basat en Projectes en clau digital i metodologia STEAM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria, Art i Matemàtiques), fet que enriquirà 

El programa FAIG és una oportunitat per crear entorns d’aprenentatge amb sentit, on posar l’alumnat al centre, sentint la seva veu per a crear un món millor on viure i conviure.

En aquest enllaç podeu visitar la seva pàgina web, on podreu veure de manera més detallada informació sobre aquest programa.

Escoles Verdes

L’escola Sant Llàtzer forma part del programa Escoles Verdes des de l’any 2017. Com a escola verda, seguim un Pla d’Educació per la Sostenibilitat que engloba objectius a llarg termini, però que es concreten, de forma anual, en accions i actuacions directes amb la comunitat i en l’entorn.

Dins d’aquest pla d’actuació, volem consolidar la participació de les famílies i les activitats de centre millorant la comunicació entre tota la comunitat i programant rutines verdes en el dia a dia de l’escola. Una de les primeres accions és gestionar la comunicació d’informacions via digital, per reduir el consum de paper.

D’altra banda, també col·laborem amb entitats de l’entorn per fer més proper el territori i ser conscients de la importància de cuidar el nostre barri i les nostres muntanyes. Gràcies al projecte de centre d’Escola Natura, podem dur a terme activitats in situ com la vivència i aprenentatge dels elements naturals de l’entorn acostant-nos als camins i senderes de Tortosa.

També volem promoure la gestió energètica sostenible del centre, amb el treball dins l’aula a través dels Agents verds i fent una avaluació de la recollida selectiva i la separació de deixalles, partint sempre de les tres erres (reduir, reutilitzar, reciclar) com a idea vertebradora de l’estalvi energètic.

Finalment, fomentem el treball interdisciplinari per dur a terme accions sostenibles en el dia a dia de les descobertes dels infants. Les propostes, reptes o experiències estant pintades de verd natura, de verd sostenible i de verd consciència.

Centres en Dansa Per La Inclusió

Recentment, ens hem unit al Projecte “Centres en Dansa Per La Inclusió”. Projecte que ha posat promogut la Direcció General d’Educació Inclusiva del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

La coordinació tècnica del programa recau sobre professionals de la Universitat Autònoma de Barcelona, la Universitat Rovira i Virgili i la Universitat de Barcelona. Des de l’escola i mitjançant l’acompanyament de les dinamitzadores d’educació inclusiva (DEI), es duran a terme diferents dinàmiques d’acció amb la intenció d’afavorir el pas de la reflexió a la transformació.

Aquest programa i guia neixen en el marc de la Taula de Participació per un Sistema Educatiu Inclusiu (TaPSEI) des d’on es va veure la necessitat de fer extensiva als infants, els principals protagonistes, aquesta mirada inclusiva.

Projectes que han deixat petjada

Aquests són els projectes els quals el centre ha format part i s’ha quedat la seva essència en la nostra línia d’escola.

Ara Art

El nostre projecte de col·laboració amb l’Escola d’Art de la Diputació a Tortosa neix amb la voluntat del nostre centre de projectar el fet artístic fora dels espais de l’escola, tot oferint noves formes de comunicació i expressió que ens permetin aprofundir i fonamentar els processos artístics del nostre alumnat. L’alumnat de primària disposa d’un atelier artístic al centre on pot accedir de forma voluntària i realitzar aquelles creacions que responguin als seus interessos i necessitats vitals. Amb aquest projecte incloem la figura dels professionals artístics capaços de compartir aquests moments de creació amb els nostres infants i de generar un diàleg basat en la reflexió sobre la mateixa pràctica. La figura de l’adult artista esdevé un element més dels nostres espais que ens permetrà compartir espais de creació. La planificació de praxis artístiques variades possibilitarà així mateix nous processos creatius contextualitzats basats en el respecte dels processos individuals. Així mateix, la interacció i reflexió del fet expositiu és present al llarg de tot el projecte gràcies a l’acompanyament dels professionals. La nostra escola ha esdevingut així un espai més de l’escola d’art i l’escola d’art un espai més de la nostra escola. Altrament, aquest conveni ens permet establir noves sinergies que donen resposta a les inquietuds dels alumnes en el treball globalitzat, podent engegar projectes de col·laboració entre ambdós centres.

Erasmus – “Learning Outdoors: Lifelong Learning”

El Projecte Erasmus ha estat coordinat per la nostra escola amb la col·laboració d’altres cinc centres europeus.

Les escoles participants al projecte han estat: 

  • Ecole Communale (Mons – Bèlgica)
  • 21st Primary School (Heraklion – Grècia)
  • Nahkiala School (Akaa – Finlàndia)
  • EB1/PE da Cruz de Carvalho (Funchal -Portugal)

El projecte va néixer de la necessitat d’aprofundir en la riquesa que ens aporta l’aprenentatge del nostre entorn natural i cultural més proper amb l’objectiu principal d’acabar amb la creació d’una guia docent. Aquesta guia docent ha estat possible a partir de les diferents trobades i activitats que s’han anat fent durant els dos anys del projecte i dels diferents acords pedagògics que s’han anat elaborant a partir de reflexions de les pròpies pràctiques educatives. 

Aquest projecte ha estat una oportunitat molt profitosa tant per als docents com també per a l’alumnat, ja que la llengua anglesa ha estat la llengua de comunicació en tot moment. 

A continuació facilitem la web del projecte així com l’Instagram, a través de les xarxes es pot conèixer el procés del projecte. D’altra banda, també compartim el producte final del projecte: Guia docent.