Projecte SOM TRIBU: cohesió, identitat i treball en equip.

La Comunitat de les Pedres iniciem el curs amb el  projecte SOM TRIBU que té com a principal objectiu afavorir la cohesió entre el grup, a través del treball de la pròpia identitat i del sentiment de pertinença a la nostra Tribu.

Les primeres setmanes treballem la descoberta de les diferents potencialitats, intel·ligències i talents de cadascun dels infants a partir de l’espai de la rotllana, dinàmiques de grup i un treball de fotografia, per tal de coneixe’ns millor i saber què és allò que cadascú pot aportar a la nostra tribu. Reflexionem sobre la idea que totes i tots som importants, que tenim diferents talents i també que podem aprendre molt els uns dels altres. Així doncs, “Fem Tribu” a partir d’un treball inicial d’identitat, on primer ens reconeixem i després ens mostrem als altres per tal de crear una autèntica comunitat. 

 

És a partir d’aquest treball inicial de compartir qui som, que comencem a trobar afinitats, interessos comuns o talents compartits entre els diferents infants de la Tribu. Una vegada trobem aquestes relacions que ens uneixen, arriba el moment d’organitzar-nos com a grup, aprofitant tot allò que cadascú sap fer millor i que més li agrada. A la Comunitat de Grans, donem un pas més enllà en el treball de la responsabilitat de càrrecs a l’aula, i ens organitzem de manera assembleària per comissions que l’alumnat crearà, triarà i desenvoluparà tot elaborant un pla de treball propi que tindrà com a objectiu principal treballar pel bé comú de la Vida de Tribu. SOM UNA TRIBU I ENS CUIDEM.

Tanmateix, aquestes comissions afavoreixen la relació entre les diferents tribus que formen la Comunitat de les Pedres, ja que esdevenen un espai de comunicació virtual entre les diverses comissions que neixen a cada Tribu, les quals s’enriqueixen les unes a les altres, treballant per objectius comuns o necessitats compartides.

 És a partir d’aquest projecte inicial SOM TRIBU, el qual també inclou propostes artístiques (cançó de tribu, logo, tòtem de tribu…), que els infants desenvolupen un sentiment de pertinença amb la pròpia Tribu i, a la vegada, es construeix una cultura d’aula basada en l’ajuda entre iguals, la responsabilitat compartida i l’empoderament dels infants a l’hora de ser protagonistes de les seves pròpies accions i decisions en el funcionament i organització de la Vida de Tribu.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>