MOLT MÉS QUE UNA FESTA!

Aquest any la festa de la tardor titulada “ConvivART” ha estat dinamitzada pels infants de la tribu de sisè. Al darrer consell de famílies vam valorar que l’escola necessitava una tarda de retrobament, de convivència, un espai per crear, per aturar-nos i per xalar. Va ser així que vam decidir que, en comptes de demanar a les mares i pares la seva col·laboració per organitzar els diferents tallers, li proposaríem als xiquets i xiquetes de sisè. D’aquesta manera, totes les famílies podrien viure una tarda de convivència i participació; i els infants de sisè passarien a ser els responsables de dinamitzar la jornada amb tallers, música i dansa. Així doncs, els més grans van passar a ser còmplices i responsables de la festa, la qual cosa els va fer viure “La castanyada” amb molta més il·lusió, emoció, implicació i nervis.

Els grans de l’escola es van organitzar per comissions per tal de poder preparar cadascun dels tallers. Van fer cartells i difusió, van reunir-se amb les mestres responsables de cada comunitat per distribuir les diferents propostes a l’espai del pati (espai àgora), van revisar el material de cada taller, van fer el muntatge de manera cooperativa i van encarregar-se d’acompanyar cada activitat durant la festa així com de recollir al final.

A més a més, van crear un gegant de tardor per acompanyar la Batucada de l’escola i van dinamitzar una dansa col·lectiva per tota la comunitat educativa.

Per tot això, la festa de la tardor va esdevenir molt més que una festa, es va convertir en una oportunitat pels infants de sisè per viure un aprenentatge real i amb sentit basat en la cooperació, la iniciativa, l’autonomia i l’empoderament.

Cadascun d’ells tenia el seu lloc i podia brillar tenint en compte les seves potencialitats i talents, totes i tots eren importants i necessaris (els presentadors/es, els músics, els geganters, els talleristes…). Tots i totes vetllaven pel bé comú de tota la comunitat educativa. Un aprenentatge basat en la vida i per a la vida que connecta amb la realitat i les necessitats del seu entorn més proper. Una experiència i una vivència que segur no oblidaran mai.

ConvivART, una tarda plena de propostes creatives on la força del col·lectiu era qui va fer possible omplir de color l’espai àgora de la nostra escola.

Moltes gràcies TRIBU DE SISÈ!

Desitgem que aquesta energia que heu transmès, sigui la llavor de futures festes!

#elsgransoumoltgrans