MALETES I CAIXES VERDES

La nostra escola, dins el programa d’Escoles Verdes, vetlla per a promoure accions que ens facin reflexionar sobre el territori i ens permetin actuar, des de diferents perspectives, per a millorar el planeta.

Així doncs, una de les accions que fem són les “maletes verdes”. Aquestes maletes viatgen, de forma virtual, a les cases dels infants de P5, 3r i 6è i es realitzen en família, de forma lúdica i compartint experiències i coneixement. Aquestes maletes pretenen consolidar la participació dels infants en les rutines verdes, tant del seu dia a dia com de l’escola.

La maleta verda de P5, “Com cuidem el planeta?” convida a les famílies a fotografiar aquelles accions quotidianes que ajuden a cuidar el planeta.

La maleta verda de 3r, “Millorar el nostre entorn” convida a fer fotos per denunciar allò que volem canviar (per exemple, espais bruts o mal conservats).

La maleta verda de 6è convida a reflexionar sobre la cultura de l’aigua a través d’un joc virtual. “Origen, rescatem l’aigua” és un joc en línia en format aventura gràfica en el qual cada participant pot fer evolucionar la història segons quines siguin les seves respostes (maleta realitzada a partir de les propostes del Museu de les Aigües).

Podeu accedir al joc clicant a https://www.lamemoriadelaigua.com/

D’altra banda, també hem creat una caixa de recerca per a la comunitat de grans amb el lema “Salvem el Delta”. Aquesta acció neix a partir de les preocupacions sobre el futur del Delta de l’Ebre. La Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat, amb la col·laboració de la Plataforma en Defensa de l’Ebre, ha impulsat una pàgina web amb informació molt interessant que serveix de base per conèixer, amb ulls d’infants, el propi territori (https://climadeltaebre.cat/).