Learning English a la Comunitat de Grans

L’aprenentatge de l’anglès forma part de la nostra escola des del primer any, a I3 fins a acabar la primària, a 6è. Aquesta franja correspon al taller d’English, també conegut com a “Workshop”. A la Comunitat de grans hi dediquem 2h 15 min. setmanals, repartits en 2 o 3 sessions.

Des de l’escola, creiem que per a fomentar un bon aprenentatge de la llengua, és crucial facilitar un ambient relaxat on els infants se sentin còmodes i a gust. L’escolta activa i la participació en converses estimulen aquesta confiança. I al mateix temps, milloren aquesta fluïdesa necessària per a desenvolupar-se lingüísticament en una altra llengua, és per això que en començar cada sessió, i en rotllana, dediquem una estona a preguntar-nos com estem, i a poc a poc anem introduint preguntes més complexes, que van integrant sense gaire esforç, però que creen una base per a seguir incorporant més estructures i vocabulari.

A través d’activitats lúdiques i interactives, es pot fomentar un interès natural per l’anglès, facilitant així un aprenentatge més profund i durador. És per això, que en aquesta franja, les activitats que fem són molt diverses, adaptant-nos a les necessitats de cada grup-classe i als seus interessos i inquietuds. Així, per exemple, enguany, a la tribu de 4t, hem dedicat unes quantes sessions als “Halloween Stations”. Aquests són racons diversos, a on cada infant escull quin racó farà, sabent que ha de passar per tots els racons i ha de procurar no repetir de companys/es. Les propostes, de component lúdic, estan relacionades amb la mateixa temàtica, i totes incorporen una tasca de comprensió lectora i/ o expressió escrita.

En finalitzar el trimestre, s’acaba realitzant una tasca final que engloba els aprenentatges realitzats al llarg del trimestre. Aquest any, ha estat la creació d’un monstre amb material de rebuig, tenint en compte totes les parts de planificació (esbós del disseny, llistat de material necessari), creació i redacció de la descripció, i exposició i presentació de l’obra final.

En resum, un enfocament equilibrat, on la diversió es combina amb l’ús pràctic, promovent un aprenentatge efectiu i gratificant de la llengua anglesa.