LA MOSTRA D’APRENENTATGES: una gran oportunitat!

Fa uns dies que a les aules parlem sobre allò que els infants volen mostrar a les famílies i com ho faran. La Mostra d’aprenentatges de la nostra escola és una exhibició pública d’aquells projectes, relats o activitats que han esdevingut més importants, emocionants o significatius dins la vida de cada tribu.

La Mostra d’aprenentatges és una oportunitat perquè les famílies coneguin i entenguin una mica millor quina és la manera de treballar i aprendre dels seus infants, però sobretot també és una oportunitat perquè els infants siguin els protagonistes i relators de les seves històries d’aula. Una oportunitat on els infants mostren la seva autonomia, la seva capacitat a l’hora d’expressar-se, les seves habilitats en el moment d’acollir a les famílies que venen a visitar-nos… I també una oportunitat per organitzar prèviament aquesta jornada i poder decidir i assajar com rebre al públic. Una oportunitat per educar infants compromesos, actius i implicats que cooperen per tal d’arribar a acords perquè la Mostra d’Aprenentatges sigui un èxit. Un desafiament col·lectiu que els empodera i els fa sentir importants. Una Mostra que és de tots i totes i que ens representa a tots i totes, i és per aquest motiu que esdevé una gran responsabilitat real amb la tribu i amb tota la comunitat educativa.

Per tot això, la Mostra d’aprenentatges té un sentit pedagògic i educatiu per tot l’equip de mestres. Veiem espais transformats, plens de llum, amb petits racons d’exposició decorats i muntats pels infants amb molta cura i dedicació. Aules i parets que parlen i narren la vida dins les aules, les històries compartides, els aprenentatges viscuts i la mirada d’una escola que posa al centre l’infant com a motor del seu propi procés d’aprenentatge.

Benvingudes, famílies, a la II Mostra d’aprenentatges de l’escola Sant Llàtzer, on els i les assistents sou una part imprescindible: un públic actiu que ens mira, que ens escolta i que ens parla per també regalar-nos propostes de millora, crítiques constructives i amables que ens facin continuar creixent i aprenent dels altres i amb els altres.

Benvingudes el dia 25 de maig a les aules, passadissos, terrasses i espais exteriors de l’escola on podreu sentir moments de nervis, de decisions compartides, de treball en equip i sobretot d’ulls d’infants que brillen plens d’emoció i molta il·lusió!

Que comenci el compte enrere! Us hi esperem!