Escola natura

La nostra línia d’escola sempre ha tingut molt present la natura i l’educació ambiental, aquesta pandèmia que estem vivint ens ha fet ser més conscients de la necessitat d’un contacte més directe i regular amb el nostre entorn. Per aquest motiu aquest any hem iniciat el projecte Escola Natura a totes les comunitats. 

Entenem la natura com una eina pedagògica que ens permet despertar tots els sentits dels infants, a la natura gaudim d’experiències úniques on desenvolupem les habilitats socials, l’autocontrol, la creativitat, les habilitats cognitives, el joc, a la vegada que gestionem riscos i treballem l’autocontrol o també la consciència fonològica. Per tot això, el contacte amb la natura ha esdevingut l’eix vertebrador del nostre projecte d’escola.

A la Comunitat de menuts, cadascuna de les tribus que en formen part, surt a la natura un matí a la setmana, encara que en alguna ocasió ens quedem gaudint de totes les possibilitats que ens ofereix l’entorn durant tot el dia.

En les sessions d’Escola Natura prioritzem el joc lliure, tot i que sovint l’adult fa una proposta per aprofundir o afavorir alguna descoberta o activitat que pot tenir bona acollida per part infants o, al contrari, no despertar el seu interès. Així, l’adult posa llavors per tal que els infants puguin aprendre, desenvolupar-se, experimentar, etc. guiats per ells mateixos, pels seus propis interessos i necessitats. Per aquest motiu, no totes les llavors germinen i donen fruit. Les nostres propostes són possibilitats d’aprenentatge en què l’infant decideix si les desenvolupa, per això, acostumen a ser lliures. 

Els objectius generals de l’escola natura són: 

  • explorar a través dels sentits el nostre entorn més immediat i descobrir les connexions entre els seus elements. 
  • connectar amb els nostres orígens i entendre els diferents ritmes i cicles, tot oferint una aproximació al medi basada en el respecte i l’estima. 
  • gaudir d’espais rics en estímuls i amb múltiples possibilitats per tal de possibilitar el joc lliure, el desenvolupament psicomotriu i l’adquisició d’autonomia i independència. 
  • promoure aprenentatges globalitzats basats en la curiositat, la creativitat, l’ús funcional del llenguatge i la descoberta.
  • promoure els vincles entre els infants i els adults tot establint espais per a la interacció lliure. 

Per acabar, remarcar que els entorns naturals ens donen l’oportunitat d’oferir als infants un espai viu on poden activar tots els sentits. On grans i petits ens podem sorprendre i mantenir viva la curiositat. Curiositat que tot infant i adult mai hauria de deixar anar,  ja que és aquesta el motor de tot aprenentatge significatiu.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>