El gust de llegir i el plaer d’escoltar: APADRINAMENT LECTOR 📚🔖

Avui toca! Avui venen! Aquestes expressions comencen a ressonar a la comunitat de mitjans i grans… Expressions que ens conviden a entendre la necessitat d’omplir les aules de vivències plenes d’emoció per tal d’afavorir l’aprenentatge amb sentit.

Després de la pandèmia, a l’escola Sant Llàtzer hem reprès els espais d’Apadrinament Lector, un espai esperat i desitjat entre els nostres infants.

L’equip de mestres volem compartir amb les famílies com entenem aquest projecte d’Apadrinament Lector a la nostra escola. Per natros, és una activitat cooperativa dins de la franja de “La Tribu llegeix” que promou el gust per la lectura i, alhora, permet establir vincles entre els infants de les diferents tribus de la Comunitat de Mitjans i de Grans. A més a més, aquest projecte afavoreix les relacions d’ajuda i aprenentatge entre iguals. I, de la mateixa manera, fomenta el valor de l’esforç, la responsabilitat i el compromís entre els infants.

L’apadrinament lector es realitza de manera quinzenal en parelles formades per infants de:

• La Tribu de 1r i la Tribu de 4t
  • La Tribu de 2n i la Tribu de 5è
  • La Tribu de 3r i la Tribu de 6è

Els infants mĂ©s grans fan de padrins/es de lectura i els infants mĂ©s menuts fan de fillols/es. El fet de ser padrĂ­/na de lectura representa adquirir el compromĂ­s i la responsabilitat de vetllar per l’aprenentatge lector del seu fillol/a. L’ajuda a aprendre a llegir i mira d’encomanar-li el gust per la lectura. La preparaciĂł del conte o llibre per part del padrĂ­/na tambĂ© Ă©s un moment molt important que es realitza a l’escola, amb l’ajuda del tutor/a durant la franja de la Tribu Llegeix, i tambĂ© a casa.

Aquest curs hem iniciat aquesta aventura amb un compromís signat per cadascuna de les parts, el qual ha ajudat als infants a donar valor a aquest espai compartit tan especial i a poder reflexionar sobre què s’espera d’aquest moment lector. També hem afavorit moments de vincle, per tal de promoure una relació propera entre els infants i hem creat espais per compartir i gaudir de la lectura de manera conjunta, com és el cas de l’activitat de “Contacontes” que ens ha ofert la Biblioteca de Roquetes i a la qual han assistit padrins/nes amb els fillols/es.

Finalment, per natros és molt important destacar que després de cada sessió d’Apadrinament Lector, cada parella omple un full de valoració per tal d’afavorir la reflexió i la millora conjunta, d’acord amb la nostra línia pedagògica de centre.

Així doncs, seguirem treballant per potenciar un espai d’Apadrinament Lector ple d’emoció, de moments únics entre infants i de records que sempre formaran part de la seva infància i el seu aprenentatge.

Experiències que ens fan créixer i sentir-nos especials.