Descobreix els Projectes Personals

Fomentant la creativitat i la responsabilitat a l’escola

Com cada any, l’alumnat més gran de l’escola duu a terme una iniciativa molt esperada i que genera força expectació i il·lusió: els Projectes Personals. Una oportunitat única d’emprendre un projecte individual amb l’objectiu de crear o construir amb les seves pròpies mans un repte real, contribuint així a un benefici social tangible, ja sigui per a l’aula, l’escola, el barri o més enllà. Cada infant desenvolupa el seu propi Pla Personal, una experiència que posa de manifest la seva responsabilitat, la capacitat d’autoregulació i el seu procés de presa de decisions. A més a més, promou valors com l’emprenedoria, la iniciativa personal, l’autonomia i la consciència col·lectiva i ecològica.

El procés d’aquests projectes es basa en la fórmula de les tres “P”: planificació, procés i presentació. En la primera fase, els estudiants identifiquen diferents necessitats pel que fa a la tribu, comunitat, escola o fins i tot, fora del centre. Després, és moment de dissenyar i planificar el seu projecte tenint en compte els criteris essencials. Tot aquest treball estarà recollit i organitzat en una carpeta física i en un espai virtual, en els quals es recullen una sèrie de documents com la justificació, els passos a seguir, els materials, les valoracions, els dissenys, entre d’altres. Durant el procés de creació, els alumnes posen en pràctica les seves habilitats, experiències i estratègies apreses durant el curs. Han de cercar solucions pràctiques i creatives per abordar les necessitats identificades, mantenint un diari del procés per reflexionar sobre els seus avenços i reptes.

Finalment, en la fase de presentació, els estudiants mostren el producte final de manera atractiva, original i entenedora, valorant tot el seu treball i aprenentatge.

Els Projectes Personals no només proporcionen una oportunitat d’aprenentatge significativa, sinó que també promouen la creativitat, la responsabilitat i la consciència social entre l’alumnat. A més, demostren que, amb dedicació i esforç, es pot crear un canvi positiu en l’entorn proper utilitzant els nostres propis recursos i habilitats.

A l’escola, continuem fomentant iniciatives com aquestes, que no només enforteixen els coneixements acadèmics de l’alumnat, sinó que també els prepara per a un futur en què la innovació, la col·laboració i la consciència social són claus per a un món millor.