Aprenem a jugar a escacs

Al llarg de la Primària, els alumnes aprenem a jugar a escacs i, quan arriben a 5è, participem en un torneig: la 1a fase va ser competir entre companys de la classe, jugant cada un de nosaltres 3 partides; la 2a fase passaven els nens que tenien més punts i feien una partida 1 vs 1 i, qui guanyava, passava a la 3a fase que era la final i era competir amb els nens de 5è i 6è.

Les partides les hem fet durant els mesos de novembre i desembre. Aquest curs va venir el senyor Joan Mató (del club d’escacs de Palafrugell) a ensenyar-nos algunes obertures i jugades.

El dijous 20 de desembre  es va jugar la final, on el guanyador va ser guanyar l’Hugo Alcalá, de 6è A.

Mentre es feien les partides  també es va jugar una partida simultània: un jugador professional, el senyor Antoni Coronado, va jugar contra 10 alumnes a la vegada, i ens va mostrar com es juga la simultània. La resta dels alumnes de cicle superior o miraven , o jugaven al Rumikub o a escacs. Va ser una jornada molt interessant i profitosa.

Enllaç directe a l’àlbum aquí.