Projectes

Els nostres projectes:
  •  Cruspicontes Gaudim de la lectura fent que l’alumnat s’emporti cada setmana a casa un llibre que ha triat de la biblioteca d’aula i, d’aquesta manera pugui gaudir, juntament amb la família, d’aquest conte escollit. Per Nadal s’amplia aquesta biblioteca d’aula amb la compra d’un llibre que ha realitzat la família amb la quota de material.
  •  Petits comediants Ens endinsem dins el món teatral on cada aula, de I5, 2n, 4t i 6è, prepara una obra teatral que s’acaba representant a l’escola (en el cas dels de I5 que realitzen la representació de Sant Jordi) o al Teatre Municipal (les aules de primària)
  •  Mirades de colors Es realitzen activitats per facilitar la comunicació amb les famílies i ajudar-les en la participació a l’escola: programa “De bona arbre bona fruita”, “L”Hora del cafè”, l’aplicació Dinàntia, xerrades amb família…
  •  La veu Dins l’àrea de música treballem diferents cançons de castanyada, concerts de nadal, cançó del dia de la pau, etc… i realitzem la Cantata Escolar de Palafrugell amb els alumnes de 3r al Teatre Municipal de Palafrugell i la “Cantadeta d’Havaneres” amb els alumnes de 5è a l’Auditori de Girona, juntament amb altres escoles de les comarques gironines.
  •  Escolta’m Realitzem tutories individualitzades per tal d’atendre tot l’alumnat i puguem ser capaços d’escoltar totes aquelles inquietuds, preocupacions o aspectes que l’alumnat vol explicar.
  •  Sigues Tu Duem a terme aquest programa de Dipsalut on disposem de formació i recursos per treballar les habilitats per a la vida a l’aula. Disposeu de la pàgina web on hi trobareu recursos per a les famílies: https://www.siguestu.cat/
  •  Escoles verdes Fem que l’escola sigui una centre verd, on fomentem el reciclatge, cuidem un hort i realitzem tots aquells ODS (Objectius de Desenvolupament Sostenible).
  • Passaport EdunatuaÉs un projecte de creació d’oportunitats educatives i d’aprenentatges fora de l’escola per a infants de 1r a 6è de primària. És un passaport divertit i personalitzat on l’infant registra tot el que aprèn explorant i gaudint de les activitats educatives que ofereix el seu entorn. Forma part del projecte Educació 360 impulsat per l’Ajuntament de Palafrugell.
La nostra metodologia de treball:
  • Amb els grups d’Educació Infantil fem Ambients: joc simbòlic, llengua i matemàtiques, aula de llum i construccions, psicomotricitat, art, … l’alumnat de I3, I4 i I5 poden escollir l’ambient que volen anar i és a través del joc que van consolidant els seus aprenentatges.
  • Amb els de Cicle Inicial (1r i 2n) fem Pla de Treball en les matèries de català i matemàtiques. Es treballa molt l’autonomia de l’alumnat, respectant el temps que necessiti cada alumne per tal que vagi resolent les diferents activitats plantejades.
  • Amb els de Cicle Mitjà i Cicle Superior (3r, 4t, 5è i 6è) es fan Grups Flexibles en funció del nivell d’aprenentatge que té cada alumne.