CREEM UN “FLIPBOOK”

FEM UN FLIPBOOK
Juguem amb el Còmic i l’Animació

L’alumnat de quart de primària de la nostra escola ha participat en un taller artístic anomenat: elaborarem un “flipbook”!

Un dels principals objectius del taller va ser entendre el principi bàsic de l’animació i veure la seva relació amb el llenguatge del còmic. Tant el còmic com l’animació són dos llenguatges gràfics que es basen en dibuixos, també coneguts com a vinyetes, i tots dos es basen en la seqüència, a través de la qual suggereixen el moviment.

Durant aquest taller aprofundim una mica més sobre el “flipbook“, conegut com un petit llibret que hi cap al palmell de la mà, que conté una seqüència de dibuixos i que en passar-los ràpidament, ens dona la il·lusió òptica de moviment. El “flipbook” és una de les primeres formes d’animació i es considera un antecedent del cinema d’animació, ja que es basa en el mateix principi.

L’origen del “flipbook” es troba al s. XIX. Abans de la invenció del cinema, a mitjans del s. XIX, alguns científics van crear un munt d’invents que experimentaven amb la creació d’imatges en moviment. Una de les més conegudes va ser el “flipbook“.

A partir d’aquesta petita explicació formulada de manera més simplificada als nostres infants amb llengua anglesa vam passar a l’elaboració del seu propi “flipbook” on el principal propòsit era comprendre el seu significat i gaudir de la part pràctica de l’activitat.

Compartim amb vosaltres algunes imatges!