PROGRAMA TEI (TUTORIA ENTRE IGUALS )

El programa TEI (Tutoría entre iguals) és un programa de convivència institucional que implica a tota la comunitat educativa. S’orienta a millorar la integració escolar i treballar per una escola inclusiva i no violenta, fomentant que les relacions entre iguals siguin més satisfactòries, millorant o modificant el clima i la cultura del centre respecte a la convivència, conflicte i violència (física, emocional o psicològica).

Aquest programa va néixer el 2002 creat per Andrés González Bellido, orientador educatiu i Llicenciat en Psicologia, especialitat clínica i educativa. El TEI és un dels programes de convivència per a la prevenció de la violència i l’assetjament escolar de major implementació a Espanya i un dels primers a escala mundial. Ha estat avaluat científicament per les Universitats d’Alacant i la Universitat Politècnica de Catalunya.

El programa es basa en la tutorització emocional entre iguals on el respecte, l’empatia i el compromís són els pilars bàsics del seu desenvolupament en els centres educatius. L’organització seria la següent: A primària: Els alumnes de 5è són tutors emocionals dels de 3r.