TED

Programa TED-ED CLUB

Aquest curs arrenca la 5ª edició del TED Ed Clubs Escola Sant Sebastià. L’Àngel García, mestre de l’escola, liderarà un altre cop aquest projecte. Enguany es portarà a terme a les dues classes de 5è i a la de 6è A.

Què és TED Ed Club ?

És un projecte internacional que dóna suport als estudiants en el descobriment, l’exploració i la presentació de les seves idees.

Els participants al projecte obtenen material curricular flexible amb orientacions per elaborar la seva presentació TED-Ed; així com oportunitats per connectar amb una xarxa mundial de joves apassionats per les idees que val la pena compartir.

El projecte educatiu TED Ed Club es fonamenta en el lema ideas worth spreading; o sigui, idees que valen la pena difondre!

Quin és l’objectiu general del Projecte?

Impulsar la creativitat de les generacions més joves de tot el món organitzant Clubs de discussió, generació i comunicació d’idees innovadores per a la revolució del coneixement.

Qui pot participar?

Estudiants d’entre 8 i 18 anys de centres educatius de tot el món.

Quins objectius educatius promou?

– Organitzar, analitzar, sintetitzar i comunicar idees innovadores en un format de conferència amè i accessible a la comprensió de tots.

– Aprendre a iniciar projectes de recerca: elaborant hipòtesis, refutant alternatives, generant noves idees, utilitzant tècniques creatives, considerant nous punts de vista i analitzant informació d’un variat elenc de fonts educatives i informatives de diferent naturalesa.

– Integrar eines digitals a fi de desenvolupar un model de narrativa transmèdia que aconsegueix una exposició emocionant recolzant-se en les competències digitals per a l’aprenentatge al segle XXI.

Al llarg del projecte, les/les alumn@s treballen en equip, colze a colze en un procés que dura tot el curs, donant forma a una xerrada feta íntegrament per elles/s.

En aquest enllaç veureu com van elaborar una infografia.