Història

Al municipi d’Els Pallaresos, sempre hi ha hagut escola, Josep Bultó Vidal explica en el seu llibre “Enyorat Pallaresos” que cap a l’any 1939 l’escola d’Els Pallaresos estava situada als baixos de l’antic Ajuntament (l’actual Centre Jujol) i era un centre unitari d’ensenyament primari, amb un mestre i uns 20 alumnes de diferents edats.

Va continuar així durant molts anys, pràcticament fins al curs 1992-93 quan, degut a l’augment de matrícula, – conseqüència de l’augment de la població que es va donar en els anys de  l’expansió urbanística, que va donar lloc a la construcció de diverses urbanitzacions al voltant del poble i que va fer que molta gent de la ciutat i de barris de Tarragona, es trasllades a viure a aquestes urbanitzacions-   l’edifici de  l’escola es va quedar petit i es va haver de traslladar al carrer Tarragona, nº 2 en mòduls prefabricats provisionals. Cada curs anava augmentant progressivament tant el nombre d’alumnes, com el de mestres. En deu anys, el nombre d’alumnes va passar de 20 a 190 i el de mestres, de dos,  a catorze. L’any 1999 per acord del claustre, el centre es va anomenar “CEIP Sant Sebastià”, en record del patró del poble.

El curs 2001-2002, es va inaugurar l’edifici actual de l’Escola Sant Sebastià, situat a l’avinguda Catalunya número 12, amb capacitat per una línia i mitja (5 unitats d’educació infantil i 6 de primària). Encara que, degut al continu augment de matrícula, el curs 2005-2006, es va fer necessària una ampliació del centre per disposar de dues línies complertes.